FANDOM

Krainy Zachodu (ang. Westerlands) – region w zachodniej części kontynentu Westeros, rządzony przez ród Lannister z ich siedziby w Casterly Rock. Przed Podbojem był znany jako Królestwo Skały. Mieszkańców zachodu określa się mianem „Ludzie z Zachodu”.

Nazwisko urodzonych tutaj bękartów to „Hill”.

Historia Edytuj

Dawno temu pieczę nad Zachodem sprawował ród Casterly, który władał ze swej siedziby Casterly Rock. Ich władza nad Zachodem skończyła się razem z przybyciem Lanna Sprytnego, który podstępem wygnał mieszkańców i zdobył Casterly Rock. Przez następne lata Lannisterowie władali Królestwem Zachodu jako Królowie Skały. Kres istnienia Królestwa Skały nastąpił tak samo, jak dla innych królestw, razem z przybyciem Aegona Zdobywcy z jego siostrami i smokami. Aegon z łatwością pokonywał swych przeciwników, dlatego ówczesny król Zachodu, Loren I Lannister, sprzymierzył się z królem Reach, Mernem IX Gardenerem. Ich połączone siły były bardzo potężne i mogły zniszczyć armię Aegona. Jednak kiedy ich wojska spotkały się z armią Aegona na Polu Ognia, armia Lorena została rozgromiona, a on sam musiał uciekać. Jego sprzymierzeniec, Mern został zabity, a zhańbiony król nie widząc dalszych perspektyw prowadzenia walki ugiął kolana przed Aegonem i złożył mu hołd lenny. Od tego czasu Lannisterowie władali Zachodem jako Namiestnicy Zachodu.

Klimat Edytuj

Gospodarka i Ludność Edytuj

Zachodnie Królestwo nie jest największą, najbardziej zaludnioną lub najbardziej płodną częścią królestwa, ale zdecydowanie najbogatszą. Pełna wzgórz i skał ziemia jest usiana kopalniami, z których wydobywa się złoto i srebro w zadziwiających ilościach. Kopalnie złota znajdują się między innymi w Casterly Rock, Złotym Zębie czy też w Castamere. Nieznana jest liczba osób pracujących w nich, lub też w innych gałęziach przemysłu. Istnieją też pewne ośrodki rybołówstwa w Lannisporcie i na Pięknej Wyspie.

Największym miastem regiony jest wielki port – miejski Lannisport, który jest trzecim największym miastem Westeros oraz centrum handlowym zachodu. Miasto słynie z doskonałych wyrobów złotniczych i innych produktów luksusowych.

Według źródeł półkanonu Krainy Zachodu mogą wystawić około 50 tysięcy żołnierzy, zaś jeśli chodzi o siły morskie, Lannisterowie mają około 30 okrętów w Lannisporcie, a cała ich flota liczy około 50 – 60 statków. Armie z zachodu mogą się pochwalić lepszym wyposażeniem wojskowym.

Zachód jest drugim najbardziej ludnym z Siedmiu Królestw Westeros, najbardziej skupiona ludność jest w Lannisporcie oraz Casterly Rock i jej okolicach.

Mieszkańcy zachodu są określań mianemu Ludzi z Zachodu. Są oni potomkami Pierwszych Ludzi oraz Andalowie, jednak dominuje wśród nich kultura i zwyczaje Andalów, a dziedzictwo Pierwszych Ludzi pozostaje głęboko w tyle.

Religia Edytuj

GoT stub

Ta sekcja jest niekompletna.
Jeśli możesz, rozbuduj ją, wprowadzając brakującą zawartość.

Miasta i Twierdze Edytuj

v  d  e
Lord: Cersei Lannister Dziedzic:
Dom Lannister
Siedziba: Casterly Rock / Czerwona Twierdza Ziemie: Krainy Zachodu / Krainy Korony
Tytuł(y): Namiestnik ZachoduLord Casterly RockProtektor ZachoduKról Skały
Przodkowie:Lan PrzebiegłyTommen II LannisterLoren LannisterTyland LannisterDamon Lannister
Obecni członkowie:Tyrion LannisterJaime LannisterDorna LannisterCynda LannisterLyman Lannister
Zmarli członkowie:Tytos LannisterJoanna LannisterStafford LannisterAlton LannisterMartyn LannisterWillem LannisterOrson LannisterTywin LannisterLancel LannisterKevan Lannister
Domownicy:BronnGregor CleganeQyburnAmory LorchPolliverRorgeBiter

Więcej z Fandomu

Losowa wiki