FANDOM

Serial występuje Got występuje Sk występuje Nm występuje Udw występuje Tzs występuje

Lord Lancel Lannister – rycerz i członek rodu Lannisterów, najstarszy syn ser Kevana Lannistera i jego żony Dorny Swyft, bratanek lorda Tywina Lannistera. Brat Willema, Martyna i Janei. Przez jakiś czas zaufany powiernik królowej Cersei Lannister. Lord Darry, zrzekł się tytułu i wstąpił do zakonu Synów Wojownika, mąż Amerei Frey.

Charakterystyka Edytuj

Lancel jest młody, silny i przystojny, ma urodę Lannisterów: blond włosy i zielone oczy. Jest porównywany do swojego kuzyna ser Jaimego Lannistera.[2] Po bitwie nad Czarnym Nurtem, jego wygląd znacznie się zmienił: stał się słaby, jego włosy zbielały i znacznie schudł.

Lancel jest arogancki, pewny siebie, niecierpliwy i pozbawiony poczucia humoru. Po wydarzeniach nad Czarnym Nurtem i spowiedzi przed Septonem, jego charakter uległ znaczniej zmianie. Stał się pokorny i wierzący w Siedmiu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie i giermek króla Edytuj

Lancer Lannister urodził się 282 roku o. P.[3] jako pierwszy syn ser Kevana Lannistera i jego żony lady Dorny Swyft, jego młodszym rodzeństwem są bracia bliźniacy Willem i Martyn oraz siostra Janei.

Z rozkazu swego wuja lorda Tywina Lannistera udał się do Królewskiej Przystani wraz ze swym kuzynem Tyrekiem Lannisterem, by służyć jako giermkowie królowi Robertowi I Baratheonowi. W rzeczywistości Tywin wydał im wyraźne instrukcje, że mają słuchać żony króla, ich kuzynki Cersei Lannister.  

Gdy lord Eddard Stark odkrył prawdę o prawdziwym pochodzeniu dzieci króla, Cersei postanowiła zamordować swego męża. Do tego celu użyła Lancela, któremu dała wzmocnione wino[4]. Pijany król nie mógł się obronić podczas ataku dzika na polowaniu i po kilku dniach zmarł od ran[5].

Rycerz królowej Edytuj

W nagrodę za pomoc w zamordowaniu króla, Lancel zostaje z polecenia królowej pasowany na rycerza[6]. Cersei nawiązuje z nim również romans, ten zakochuje się w niej i jest jej bezgranicznie lojalny i oddany. Staje się również arogancki i pewny siebie, nie zauważa, że Cersei bawi się nim. W końcu zaczyna nudzić on królową, która przestaje otaczać go swoimi łaskami. 

Wkrótce o romansie Lancela i Cersei dowiaduje się brat królowej i królewski namiestnik Tyrion Lannister. Szantażuje on Lancela wydaniem go królowi Joffreyowi Baratheonowi. Przestraszony chłopak błaga go łaskę. Tyrion pozwala mu kontynuować związek z Cersei, pod warunkiem, że będzie szpiegował i donosił Tyrionowi o poczynaniach Cersei[4].

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I
POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy bogowie i nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj