FANDOM

Leo Tyrell, znany jako Leo Długi Cierń – lord Wysogrodu i głowa rodu Tyrellów w czasach panowania Daerona II Targaryena[1].

Wygląd i charakter Edytuj

Leo w czasie rządów Daerona II był szczupły i miał siwe włosy. Był nadzwyczajnie szanowany i lubiany[1]. Niemal sto lat później wciąż jest uznawany za jednego z najlepszych rycerzy, jakich kiedykolwiek wydał ród Tyrell[2][3].

Historia Edytuj

Turniej na Łące Ashford Edytuj

Lord Leo uczestniczył w turnieju na Łące Ashford, rozpoczynając go jako jeden z reprezentantów. W pierwszym starciu wyzwanie rzucił mu ser Damon Lannister, który poddał się, gdy trzecia kopia strąciła mu hełm z głowy[1].

Leo został następnie wyzwany przez lorda Pearse’a Carona, który przegrał, gdy jego topór utkwił w tarczy Tyrella podczas walki pieszej[1].

Jednookiemu ser Robynowi Rhyslingowi Leo strącił hełm już w pierwszym najeździe, jednak rycerz odmówił poddania się. Nacierali na siebie jeszcze trzykrotnie, ale Leo był zbyt rycerski, by ponownie celować w nieosłoniętą już głowę ser Robyna. Ostatecznie lord Wysogrodu trafił mocnym uderzeniem w napierśnik ser Robyna tuż nad sercem, posyłając go koziołkującego na ziemię[1].

Dalsze życie Edytuj

Gdy ser Duncan Wysoki i Jajo byli w Reach, słyszeli pogłoski o tym, że Leo jest schorowany[4].

Przypisy Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki