FANDOM

Lord Ludd Whitehilllord Szczytu oraz głowa rodu Whitehillów, jest ojcem: Karla, Ebberta, Torrhena, Gwyn oraz Gryffa Whitehillów. Jest on zaprzysiężonym wrogiem rodu Forresterów i jednym z najwierniejszych ludzi Boltonów.

Historia Edytuj

Ludd wywodzi się z rodu Whitehill ze Szczytu, rodzina ta zajmowała wzgórza pomiędzy Wilczym Lasem, a Górami Północnymi. Ludd odziedziczył rodową nienawiść do członków rodziny Forresterów (konflikt był spowodowany chęcią pozyskania przez Whitehilla drzew żelaznych Forresterów).

W pewnym momencie Ludd ożenił się i spłodził pięcioro dzieci: Karla, Ebberta, Torrhena, Gwyn oraz Gryffa Whitehillów. Jego najstarszy syn zmarł jednak na szarą łuszczycę, a drugiego Ludd odesłał na Południe do Cytadeli, aby został maesterem. Jego obecnym dziedzicem jest jego trzeci syn Torrhen. Jego najmłodszy syn Gryff nie dogadywał się dobrze ze starszym rodzeństwem, ze względu na swój wybuchowy charakter i drażliwość (w czym przypominał ojca). Rodzeństwo znęcało się nad Gryffem, wobec czego Ludd był zmuszony interweniować i bronić swego syna, twierdząc, że Whitehill to Whitehill.

Około 296 o.P doszło do nieprzyjemnego incydentu pomiędzy rodami Whitehillów a Forresterów, kiedy to jego córka Gwyn, zakochała się ze wzajemnością z drugim synem lorda Gregora, Asherze Forresterze, doszło niemal do rozlewu krwi, kiedy Ludd się o tym dowiedział chciał zamordować Ashera za zniewagę. Aby uniknąć wojny lord Gregor zdecydował się wygnać Ashera z Westeros, co ostatecznym rozrachunku uspokoiło nieco lorda Ludda i zapobiegło rozlewowi krwi.

Kiedy rozpoczęła się Wojna Pięciu Królów Ludd nie wybrał się na wojnę osobiści, pozostał na Szczycie, jednak odpowiedział na wezwanie swego suzerena Robba Starka i wysłał mu wojsko, razem z dwoma synami Torrhenem oraz Gryffem. Ostatecznie jego synowie i ludzie dołączyli do Roose'a Boltona. Kiedy Robb Stark został zamordowany na Krwawych Godach, Ludd był jednym z pierwszych który dołączyli do nowego Namiestnika Północy Roose'a Boltona, i przysięgli mu wierność oraz Żelaznemu Tronowi.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki