FANDOM

 Got wspomniany Sk wspomniany Nm wspomniany Udw wspomniany 
TVBook

Lady Lyanna Stark, znana również jako Lya lub Wilczyca – jedyna córka i trzecie dziecko lorda Winterfell i namiestnika Północy Rickarda Starka i jego żony-kuzynki Lyarry Stark, siostra Brandona, Eddarda oraz Benjena Starków. Była zaręczona z lordem Robertem Baratheonem. Znana ze swego piękna i porywistego charakteru. Została uprowadzona przez księcia Rhaegara Targaryena, następcę tronu królestwa. To wydarzenie stało się punktem zapalnym dla wybuchu Rebelii Roberta Baratheona, w wyniku której obalona została dynastia Targaryenów. Lyanna zmarła pod koniec Rebelii Roberta.

Wygląd i charakter Edytuj

Lyanna znana była ze swojej „dzikiej urody”. Miała piękne, szare oczy i długie, ciemne włosy rodu Starków. Mawiano iż posiadała "wilczą krew" ze względu na jej upór i temperament. Kochała jazdę konną i była niezrównanym jeźdźcem. Lady Dustin nazywa ją w powieści „centaurem”, zaś Roose Bolton „w połowie koniem”. Lyanna ubóstwiała zimowe, bladoniebieskie róże kwitnące w szklarniach Winterfell. Arya Stark bardzo często jest porównywana do ciotki zarówno pod względem charakteru jak i wyglądu.

Historia Edytuj

GoT stub

Ta sekcja jest niekompletna.
Jeśli możesz, rozbuduj ją, wprowadzając brakującą zawartość.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.