FANDOM

Mace Tyrell – głowa rodu Tyrellów, lord Wysogrodu, Obrońca Pogranicza, Wielki Marszałek Reach, Namiestnik Południa i Królewski Namiestnik.

Wygląd i Charakter Edytuj

Niegdyś był to potężny mężczyzna, niezwykle krzepki i mocno zbudowany. Obecnie bardzo się roztył, choć nadal pozostaje dość przystojny, jego twarz często się czerwieni. Ma brązowe, kręcone włosy i brodę z nitkami siwizny.

Mace jest nudnym, przedwcześnie starym mężczyzną. Brakuje mu talentu politycznego i wojskowego. Mimo to, jako dowód swojego talentu strategicznego, podaje bitwę pod Ashford, którą tak naprawdę wygrał Randyll Tarly.

Jest marzycielem, ponieważ pragnie, aby jego córka została królową.

Biografia Edytuj

Mace jest synem Olenny Tyrell i Luthora Tyrella. Został lordem Wysogrodu po tragicznej śmierci ojca.

Brał udział w Rebelii Roberta po stronie Targaryenów. Atakował Stannisa Baratheona i rozpoczął oblężenie Końca Burz. Mimo wielokrotnej przewagi na lądzie i na morzu nie odniósł sukcesu. Obleganym z pomocą przyszedł Davos, przemytnik. Po ponad rocznym oblężeniu pod twierdzę przybywa Eddard Stark i nakazuje Maceowi złożyć hołd zwycięzcy, Robertowi Baratheonowi. Lord Wysogrodu czyni to i kończy oblężenie. Wrócił do Wysogrodu i jeszcze bardziej się wzbogacił.

Tyrell Mace Amok.jpg

Gra o tron  Edytuj

Mace po ścięciu Neda Starka popiera pretensje Renly’ego Baratheona. Wyprawia ślub jemu i swej córce Margaery. Daje zięciowi armię i rusza z nim na Królewską Przystań.

Starcie królów Edytuj

Po przybyciu Stannisa, Mace pozostaje z piechotą w Gorzkim Moście, w czasie gdy Renly i Loras wyruszają z kawalerią na negocjacje. Po paru dniach dowiaduje się o śmierci zięcia. Pozostaje na miejscu i ogłasza, że małżeństwo jego córki nie zostało skonsumowane. Po jakimś czasie przybywa do niego Petyr Baelish i proponuje sojusz Tyrellów z Lannisterami. Przystaje na propozycję i łączy swą armię z Tywinem Lannisterem. W czasie bitwy nad Czarnym Nurtem dowodzi lewym skrzydłem. Wspólne siły sprzymierzonych miażdżą siły Stannisa.

Nawałnica mieczy Edytuj

W nagrodę za sojusz Mace został Starszym Nad Statkami oraz otrzymał ziemię Florentów dla swojego syna Garlana. 

Mace wziął udział w weselu swojej córki i Joffreya Baratheona. Był zaskoczony, kiedy król został otruty.

Brał udział w procesie oskarżonego o królobójstwo Tyriona Lannistera. Chciał łaski dla Tyriona, ponieważ widział, jak jego córka pije to samo wino, co król. Nie był świadomy tego, że to prawdopodobnie jego matka otruła Joffreya.

Uczta dla wron Edytuj

Był obecny na ślubie Margaery z Tomennem Baratheonem.

Kiedy Cersei publicznie odrzuca Gartha Tyrella - stryja Mace’a jako Mistrza Mennicy, obrażony Mace odchodzi ze stolicy. Na czele armii zaczyna oblegać Koniec Burzy. W czasie oblężenia dowiaduje się o uwięzieniu swej córki. Na czele części wojsk rusza pod Królewską Przystań.

Taniec ze smokami Edytuj

Mace przybył pod Królewską Przystań z wojskiem, aby sprawdzić, czy jego córka została wypuszczona. Przed nim do miasta dociera z armią Randyll Tarly. Cersei zostaje pozbawiona regencji. Nowym regentem zostaje stryjeczny dziadek króla, Ser Kevan Lannister

The Lord Oaf of Highgarden.png

Mace w czasie procesu Tyriona

W celu złagodzenia napięć z domem Tyrell, Kevan rozdaje im ziemię i stanowiska. Mace zostaje Królewskim Namiestnikem. Stanowisko to chciał otrzymać od śmierci Tywina Lannistera. Ponownie trafia do Małej Rady. Mimo zagrożeń dla Żelaznego Tronu, nie rusza z wojskiem, dopóki jego córka nie zostanie wypuszczona. Po wypuszczeniu córki za pomocą swoich dzieci, wywiera większy wpływ na króla. Jako namiestnik zwiększa Straż Miejską, dając jej stu żołnierzy. Planuje rozbudowę Wieży Namiestnika.

Potomstwo Edytuj

Jego żona to lady Alerie z rodu Hightowerów. Ma z nią czwórkę dzieci:

Cytaty Edytuj

"Jego pieczęcią powinien być grubas siedzący na dupie"
— Cersei Lannister

v  d  e
Lord: Ledy Olenna Tyrell Dziedzic: nieokreślony
Dom Tyrell.svg
Siedziba: Wysogród Ziemie: Reach
Tytuł(y): Lord Protektor ReachLord WysogroduObrońca PołudniaNamiestnik PołudniaObrońca PograniczaWielki Marszałek Reach
Przodkowie:Garth ZielonorękiHarlen TyrrelLyonel Tyrell
Obecni członkowie:Alerie Tyrell
Zmarli członkowie:Luthor TyrellMace TyrellMargaery TyrellLoras Tyrell
Domownicy:Mira ForresterSera Durwell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki