FANDOM

Serial występuje Got wspomniany Sk występuje Nm występuje Udw występuje Tzs wspomniany

Królowa Margaery Baratheon z domu Tyrell (wym. /mɑɹdʒəɹi 'tirɛl/), zwana nieraz Różyczką lub Małą Królową – jedyna córka i czwarte dziecko lorda Wysogrodu i namiestnika Południa Mace Tyrella i jego żony lady Alerie Tyrell z Rodu Hightower, siostra Willasa, Garlana, i Lorasa Tyrellów, kuzynka i bratanica Paxtera Redwyne’a, kuzynka Horasa, Hobbera i Desmery Redwyne’ów. Trzykrotnie zamężna: najpierw z Renlym Baratheonem, a po jego śmierci z królem Joffrey’em I Baratheonem, po jego otruciu z Tommenem I Baratheonem, Królowa Siedmiu Królestw.

Wygląd i charakter Edytuj

Margaery to urodziwa dziewczyna o delikatnych i subtelnych rysach twarzy. Ma długie, falowane, jasnobrązowe włosy i szaro-błękitne, pogodne oczy. Pomimo faktu, że została wychowana w luksusie i prowadzi wystawny tryb życia, to okazuje dużo zrozumienia i współczucia ubogim. Jest damą o łagodnym i przyjaznym usposobieniu, choć wie, czego chce i kiedy zdobyć dla siebie korzyści, czego Cersei bardzo się obawia. Stara się nawiązać pozytywne relacje z Cersei, co nie przynosi efektu. Łatwo zdobywa przyjaciół i sprzymierzeńców. Ma bliskie relacje ze swoim bratem Lorasem oraz babką lady Olenną. Zdobywa sympatię Sansy Stark, stają się przyjaciółkami. Wśród mieszkańców stolicy jest postrzegana bardzo pozytywnie, gdyż dokonuje wielu działań ku polepszeniu sytuacji mieszczan. Lubi dzieci i chętnie pomaga tym najuboższym.

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodziła się w 283 o. P.[1] w Wysogrodzie jako czwarte dziecko i jedyna córka lorda Mace Tyrell i jego żony lady Alerie Tyrell z Rodu Hightower, urodziła się więc pod koniec Rebelii Roberta Baratheona, w wyniku której tron królestwa objął Robert I Baratheon. Jako najmłodsza z rodzeństwa wychowywała się ze swymi trzema braćmi Robbem, Willasem, Garlanem i Lorasem, z którymi bardzo się zżyła. Odebrała bardzo staranne wykształcenie oraz z wiekiem powiększała się jej wiedza i rosła jej uroda, czyniąc z niej bardzo piękną pannę, mądra, utalentowaną politycznie, (co z pewnością zawdzięczała swojej babci, Olennie), przez wiele osób była bardzo podobna do Lyanny Stark, Wilczycy z Północy.

Żona Renly’ego Baratheona Edytuj

Choć w czasie Rebelii Roberta Baratheona Tyrellowie pozostali wierni Targaryenom, to jednak król Robert I Baratheon, wybaczył im to. Tyrellowie nawiązali kontakt z Baratheonami, najmłodszy brat Margary, Loras został wysłany w charakterze giermka do lorda Końca Burzy i brata króla Roberta Renly’ego Baratheon (nawiązali wtedy romans). Renly miał ambitne plany, planował najpewniej odsunąć od wpływów Lannisterów na korzyść Tyrellów, zamierzał to zrobić poprzez podsunięcie Robertowi pięknej i tak podobnej do Lyanny Margaery, jednak ostatecznie plany Renly’ego uległy zmianie.

Po śmierci króla Roberta, ser Loras i Renly uciekli z Królewskiej Przystani do Wysogrodu. Tam Renly poprosił Mace’a o pomoc. Zamierzał zdobyć tron i, zważywszy na wszystko, miał na to szansę. Lord Mace widział wtedy wielką okazje dla zwiększenia wpływów Tyrellów i dlatego poparł Renly’ego jako prawowitego króla i oddał mu rękę swej jedynej córki. Ślub Margary i Renly’ego odbył się w Wysogrodzie razem z koronacją. Po małżeństwie lord Mace wezwał chorążych z Reach, a Renly z Końca Burzy mianował go swym namiestnikiem, zaś Lorasa – lordem dowódcą swej gwardii.

Pomimo ślubu, Renly nie skonsumował małżeństwa (jak twierdził Mace, Margery wciąż była dziewicą), jednak zabrał ją ze sobą, kiedy wyruszył na stolicę. W ciągu całego marszu na Królewską Przystań Renly przy każdym postoju organizował uczty i turnieje, aby pozyskać do swej sprawy nowych zwolenników. Margaery cały czas towarzyszyła swojemu nowemu mężowi. W czasie jednego z postojów armia Renly’ego zatrzymała się w Gorzkim Moście, gdzie król zorganizował kolejny turniej i ucztę.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy Bogowie i Nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa Ścieżka Kar A Teraz Jego Warta Dobiegła Końca Pocałowana przez Ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i Dziewica Cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

Image gallery Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.

v  d  e
Lord: nieokreślony Dziedzic: nieokreślony
Dom Tyrell
Siedziba: Wysogród Ziemie: Reach
Tytuł(y): Lord Protektor ReachLord WysogroduObrońca PołudniaNamiestnik PołudniaObrońca PograniczaWielki Marszałek Reach
Przodkowie:Garth ZielonorękiHarlen TyrellLyonel Tyrell
Obecni członkowie:Alerie Tyrell
Zmarli członkowie:Luthor TyrellMace TyrellMargaery TyrellLoras TyrellOlenna Tyrell
Domownicy:Mira ForresterSera Durwell