FANDOM

Królowa Margaery Baratheon z domu Tyrell (wym. /mɑɹdʒəɹi 'tirɛl/), zwana nieraz Różyczką lub Małą Królową – jedyna córka i czwarte dziecko lorda Wysogródu i namiestnika Południa Mace Tyrella i jego żony Lady Alerie Tyrell z Rodu Hightower, siostra Willasa, Garlana, i Lorasa Tyrellów, kuzynka i bratanica Paxtera Redwyne'a, kuzynka Horasa, Hobbera i Desmery Redwyne'ów. Trzykrotnie zamężna najpierw z Renlym Baratheonem, a po jego śmierci z królem Joffrey’em I Baratheonem, po jego otruciu z Tommenem I Baratheonem, Królowa Siedmiu Królestw.

Wygląd i Charakter Edytuj

---

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodziła się w 283 o. P.[1] w Wysogrodzie jako piąte dziecko i jedyna córka lorda Mace Tyrell i jego żony lady Alerie Tyrell z Rodu Hightower, urodziła się więc pod koniec Rebelii Roberta Baratheona w wyniku której tron królestwa objął Robert I Baratheon. Jako najmłodsza z rodzeństwa wychowywała się ze swymi trzema braćmi Robbem, Willasem, Garlanem i Lorasem, z którymi bardzo się zżyła, odebrała bardzo staranne wykształcenie oraz z wiekiem powiększała się jej wiedza i rosła jej uroda czyniąc z nią bardzo piękną pannę, mądra, utalentowaną politycznie, (co z pewnością zawdzięczała swojej babci Olennie), przez wiele osób była bardzo podobna do Lyanny Stark Wilczycy z Północy.

Żona Renly’ego Baratheona Edytuj

Choć w czasie Rebelii Roberta Baratheona, Tyrellowie pozostali wierni Targaryenom, to jednak król Robert I Baratheon, wybaczył im to. Tyrellowie nawiązali kontakt z Baratheonami, najmłodszy brat Margary, Loras został wysłany w charakterze giermka do lorda Końca Burzy i brata króla Roberta Renly’ego Baratheon (nawiązali wtedy romans). Renly miał ambitne plany, planował najpewniej odsunąć od wpływów Lannisterów na korzyść Tyrellów, zamierzał to zrobić poprzez podsunięcie Robertowi pięknej i tak podobnej do Lyanny Margaery, jednak ostatecznie plany Renlyego uległy zmianie.

Po śmierci króla Roberta, ser Loras i Renly uciekli z Królewskiej Przystani do Wysogrodu. Tam Renly poprosił Mace'a o pomoc. Zamierzał zdobyć tron i zważywszy na wszystko miał na to szansę. Lord Mace widział wtedy wielką okazje dla zwiększenia wpływów Tyrellów, i dlatego poparł Renly’ego jako prawowitego króla i oddał mu rękę swej jedynej córki. Ślub Margary i Renlyego odbył się w Wysogrodzie razem z koronacją. Po małżeństwie lord Mace wezwał chorążych z Reach a Renly z Końca Burzy mianował go swym namiestnikiem, zaś Lorasa - lordem dowódcą swej gwardii.

Pomimo ślubu, Renly nie skonsumował małżeństwa (jak twierdził Mace, Margery wciąż była dziewicą) jednak zabrał ją ze sobą kiedy wyruszył na stolicę. W ciągu całego marszu na Królewską Przystań, Renly przy każdym postoju organizował uczty i turnieje, aby pozyskać do swej sprawy nowych zwolenników. Margaery cały czas towarzyszy swojemu nowemu mężowi. W czasie jednego z postojów armia Renly’ego zatrzymuje się w Gorzkim Moście, gdzie zostaje król organizuje kolejny turniej i ucztę.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy Bogowie i Nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa Ścieżka Kar A Teraz Jego Warta Dobiegła Końca Pocałowana przez Ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i Dziewica Cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy
  1. 1,0 1,1 o. P. - od Podboju Aegona.

v  d  e
Lord: Ledy Olenna Tyrell Dziedzic: nieokreślony
Dom Tyrell.svg
Siedziba: Wysogród Ziemie: Reach
Tytuł(y): Lord Protektor ReachLord WysogroduObrońca PołudniaNamiestnik PołudniaObrońca PograniczaWielki Marszałek Reach
Przodkowie:Garth ZielonorękiHarlen TyrrelLyonel Tyrell
Obecni członkowie:Alerie Tyrell
Zmarli członkowie:Luthor TyrellMace TyrellMargaery TyrellLoras Tyrell
Domownicy:Mira ForresterSera Durwell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki