FANDOM

Marya Seaworth – żona lorda Davosa Seaworth i matka Matthosa Seaworth. Nie pojawia się bezpośrednio w serialu.

Biografia Edytuj

W tle Edytuj

Davos jako przemytnik oszczędził wystarczająco pieniędzy, by kupić małą część ziemi. Potem znalazł kobietę, Maryę, uprzejmą na tyle, by przymknąć oko na jego zajęcie. Salladhor Saan przybył na ich ucztę weselną. Marya urodziła Davosowi syna, Matthosa. Mieli nadzieję, że ichnie dziecko przyniesie im wystarczająco pieniędzy, by mężczyzna skończył z przemytem.

Sezon 2 Edytuj

Melisandre pyta Davosa, czy kocha swą żonę, na co odpowiada pozytywnie. Kapłanka uważa, że nie powinien tak odpowiadać, miał też inne kobiety, po czym mężczyzna każe przestać mówić o swojej wybrance. Melisandre na to, że opowiadała o innych kobietach, jak ona sama i twierdzi, że jej pragnie.

Sezon 3 Edytuj

Salladhor Saan po uratowaniu Davosa radzi mu, żeby powrócił do Maryi i mógł wesprzeć ją po śmierci syna, lecz mężczyzna chce dotrzeć na Smoczą Skałę, by zatrzymać Melisandre. Salladhor zgodził się, ale zażartował, że gdy zginie, weźmie jego kości i zrobi naszyjnik dla Maryi.

W książkach Edytuj

W sadze Pieśni Lodu i Ognia, Marya jest córką powszechnego stolarza. Z Davosem ma siedmiu synów: Dale’a, Allarda, Matthosa, Marka, Devana, Stannisa (nazwany po królu) oraz Steffona. Podczas gdy Davos wybrał się ze służbą Stannisa na Smoczą Skałę, Marya została z rodziną na Przylądku Gniewu, by wychować jej dwóch najmłodszych synów. W przypadku pozostałych pięciu synów, tylko Devan przeżył po Bitwie nad Czarnym Nurtem.

Marya jest opisana jako życzliwa, pulchna kobieta z obwisłymi piersiami i łagodnym uśmiechem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki