FANDOM

Pracownik

Michelle Fairley (ur. 17 stycznia 1964 w Coleraine) – brytyjska i północnoirlandzka aktorka teatralna i filmowa.

Jej kariera aktorska przez wiele lat pozostawała związana głównie z brytyjskimi (głównie londyńskimi) teatrami. Pierwszym większym występem była rola Sandry w sztuce Joyriders wystawianej w 1986 w Tricycle Theatre. Grała m.in. w Oleannie (1993), Loyal Women (2003), Scenes From The Big Picture (2003), Ashes To Ashes (2004), Dzikiej kaczce (2006) i innych. W przedstawieniu The Wier występowała w 1999 na Broadwayu. Za rolę Amelii w wystawianej w Donmar Warehouse w 2007 adaptacji Otella była nominowana do nagrody Laurence Olivier Award.

W 1989 debiutowała jako aktorka filmowa w Hidden City. Przez wiele lat grywała głównie niewielkie role w serialach telewizyjnych i niskobudżetowych produkcjach. W 2001 pojawiła się w Innych u boku Nicole Kidman. W 2010 zagrała matkę Hermiony Granger w jednym z filmów o przygodach Harry’ego Pottera. W 2011 otrzymała swoją najbardziej zauważalną rolę filmową – wcieliła się w postać Catelyn Stark w produkowanej przez HBO Grze o tron.

Wybrana filmografia Edytuj

  • 1988: Hidden City
  • 1990: Hidden Agenda
  • 1998: Córka żołnierza nie płacze
  • 1998: W stronę Marrakeszu
  • 2000: The Second Death
  • 2001: Inni
  • 2009: Best: His Mother's Son
  • 2009: Wyklęci (serial TV)
  • 2010: Anton Chekhov's The Duel
  • 2010: Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część I
  • 2011: Gra o tron (serial TV)