Fandom

Westeros&Essos

Milczące Siostry

1040stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Silent Sisters.png

Milczące Siostry przygotowują ciało do pogrzebu w odcinku Wilk i Lew.

Milczące siostry - zakon kobiet należących do wiary Siedmiu. Poprzysięgły one służbę Nieznajomemu i złożyły śluby czystości i milczenia. Nie wolno mylić ich z septami - Milczące Siostry służą jedynie martwym.

Opis Edytuj

Milczące siostry są czasami określane jako „Żony Nieznajomego” albo „Służebnice Śmierci”. Ubierają się na szaro, a ich twarze są zakryte. Mówi się, że ich życie jest spokojne, pełne modlitwy, kontemplacji i dobrych uczynków. Przynoszą pociechę dla żywych i pokój dla zmarłych.

Jedną z ich głównych funkcji jest zbieranie ciał zmarłych i przygotowanie ich do pogrzebu. Przeprowadzają zabiegi usunięcia jelita i narządów i osuszania ciała z krwi. Często czyszczą zwłoki zabitego przed zwróceniem ich krewnym.

Ludzie Westeros są nieufni wobec milczących sióstr, ponieważ patrzenie na śmierć i ciała zmarłych jest uznawane za zły los. Mówi się też, iż milczące siostry chętnie witają w swoich szeregach wdowy.

Córka ser Elysa Waynwooda została uwiedziona przez najemnika, straciła przez niego swego syna - bękarta i dołączyła do milczących sióstr. Tyrion również mówi, że wśród nich może być kobieta karzeł.

Podobno kobiece części milczących sióstr są zimne i mokre jak lód. Podrick Payne wspomina, że ​​słyszał, iż nie mają one języków. Septon Meribald odpowiada jednak, że kobiety straszyły swe córki tą opowieścią jeszcze w czasach jego młodości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki