FANDOM

Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa (ang. Dark Wings, Dark Words) – to drugi odcinek trzeciego sezonu serialu „Gra o tron”. Jego premiera na antenie HBO miała miejsce 7 kwietnia 2013 roku w Stanach Zjednoczonych i 8 kwietnia 2013 roku w Polsce.

Opis Edytuj

Brandon Stark budzi się ze snu o Trójokiej Wronie, w którym spotkał jeszcze kogoś – tajemniczego chłopaka. Opowiada o nim Oshy, jednak jego dzika przewodniczka nie jest zainteresowana snami i magią.

Król Północy spędza czas ze swą żoną, podczas gdy lord Bolton przynosi złe wieści. W Riverrun umiera dziadek Robba, a ojciec Catelyn, lord Hoster. Druga wiadomość jest jednak jeszcze gorsza – Żelaźni Ludzie spalili Winterfell i wymordowali jego załogę. Bran i Rickon zaginęli. Cat jest załamana, nie wiadomo też co się stało ze zdrajcą Theonem Greyjoyem. Tymczasem Theon budzi się w nieznanym lochu i jest torturowany.

Wypuszczony przez lady Catelyn Królobójca oraz jego strażniczka – Brienne z Tarthu wędrują pieszo w kierunku Królewskiej Przystani. Lannister naigrawa się z dziewczyny, która nie daje się wyprowadzić z równowagi, dopóki rozmowa nie schodzi na jej uczucie do Renly’ego Baratheona. Brienne przykłada Jaimemu nóż do gardła, jednak scysję przerywa nadejście nieznajomego wieśniaka. Przypadkowo spotkany wędrowiec ostrzega parę przez zbójcami grasującymi w okolicy, ale Jaimego martwi raczej to, czy nie został rozpoznany.

W Królewskiej Przystani, Cersei rozmawia z Joffreyem, starając się wybadać, co jej syn sądzi o swojej narzeczonej Margaery. Wbrew jej intencjom, nie udaje jej się wzbudzić podejrzeń wobec młodej Tyrellówny.

Sansa Confession.jpg

Sansa opowiada lady Olennie o Joffreyu.

Sansa Stark, za pomocą swojej służącej Shae przygotowuje się do wyjścia. Shae próbuje wzbudzić w młodej dziewczynie nieufność wobec Littlefingera i jego pozornie bezinteresownej pomocy. Rozmowę przerywa nadejście Lorasa Tyrella, który odprowadza Sansę do swej babci i siostry, umilając drogę dworną konwersacją. Jego babcia, lady Olenna, nie traci czasu na takie konwenanse. Nie ukrywa, że jej syn, Lord Wysogrodu jest durniem, a poparcie udzielone Renly’emu Baratheonowi było zdradą. Chce wiedzieć, jakim człowiekiem jest nowy narzeczony jej wnuczki – król Joffrey. Jej bezpośredniość i cięty język robią wrażenie na Sansie, nieprzyzwyczajonej do takiej szczerości. Dziewczyna wyjawia kobietom z Wysogrodu, że Joff jest potworem i sadystą. Lady Olenna nie wydaje się być zszokowana tą wiadomością.

Robb Stark wraz ze swymi ludźmi zmierzają do Rivverun na pogrzeb lorda Hostera. Chorąży Robba – lord Karstark uważa to za błąd, a jeszcze większym błędem było, jego zdaniem, małżeństwo młodego Starka z Talisą. Ta tymczasem odbywa rozmowę z teściową. Catelyn wykonuje podarunek dla Siedmiu Bogów, który jest modlitwą za jej dzieci. Wspomina dwa poprzednie razy kiedy to robiła – dla Brana po jego upadku z wieży oraz dla swego pasierba Jona Snow. Catelyn opowiada o swojej nienawiści do bękarta męża oraz o wyrzutach sumienia, które z tego powodu odczuwa.

Snow wędruje z Dzikimi i ich Królem za Murem. Mance opowiada, jak udało mu się zjednoczyć wszystkie ludy zza Muru uświadamiając im, że pozostanie na Północy oznacza śmierć. Jeden z dzikich – Orell, który jest wargiem (czyli człowiekiem umiejącym wchodzić w ciało zwierzęcia i widzieć jego oczyma) za pomocą swego daru widzi zabitych na Pięści Pierwszych Ludzi braci z Nocnej Straży.

Niedobitki braci również zmierzają na Południe. Sam Tarly nie ma już sił i gotów jest się poddać, jednak pomoc towarzyszy – Edda i Grenna oraz interwencja lorda dowódcy Mormonta sprawiają, że idzie dalej.

Do obozowiska Brana zbliża się ktoś obcy. Okazuje się, że to tajemniczy młodzieniec, którego Bran widział w swym śnie o Trójokiej Wronie. Osha atakuje nieznajomego, ale w tej samej chwili zostaje napadnięta przez jego siostrę. O dziwo, obcy, którzy przedstawiają się jako Jojen i Meera Reed, wzbudzają zaufanie wilkora Brana – Laty.

Arya wraz towarzyszami, po opuszczeniu Harrenhal także wędrują do Riverrun, gdzie dziewczyna spodziewa się pomocy ze strony dziadka. Drogę przerywa im jednak spotkanie z Bractwem bez Chorągwi, którego członkowie zapraszają dzieci na posiłek go gospody.

Shae przychodzi do komnat Tyriona, sprawiając, że ten martwi się o jej bezpieczeństwo. Shae natomiast niepokoi się o Sansę i jej stosunki z lordem Baelishem. Rozmowa szybko schodzi jednak na kurtyzanę Rose, a także na urodę Sansy. Shae robi Tyrionowi scenę zazdrości.

Jofrey Margery Bonding.jpg

Margaery znajduje wspólny język z królem.

Margaery Tyrell odwiedza króla Joffreya, który obcesowo wypytuje ją o jej poprzedniego męża Renly’ego. Młoda kobieta jednak szybko omotuje króla swym urokiem.

Theon jest przesłuchiwany i torturowany. Jego oprawcy chcą wiedzieć, po co zdobył Winterfell. Gdy odchodzą, nieoczekiwanie swą pomoc oferuje mu młody służący, twierdząc, iż został przysłany przez siostrę Theona – Yarę.

Jojen Reed, który okazał się synem Howlanda Reeda, dawnego towarzysza Neda Starka, opowiada Branowi o zielonych snach, dzięki którym można widzieć rzeczy, które zdarzyły się bardzo daleko, w przeszłości lub przyszłości.

Arya, Gendry i Gorąca Bułka są gośćmi Bractwa Bez Chorągwi. Arya stara się zrobić na banitach wrażenie groźnej wojowniczki. Banici chcą wypuścić dzieci w dalszą drogę, jednak do ich siedziby sprowadzony zostaje jeniec, Sandor Clegane, który rozpoznaje w Aryi córkę Neda Starka.

Brienne Owns Jaime.jpg

Walka Jaime i Brienne.

Jaime i Brienne przekraczają most, na którym Jaimemu udaje się wyrwać Brienne jeden z mieczy. Bohaterowie walczą ze sobą, jednak ich pojedynek zostaje przerwany przez przyjazd niespodziewanych przybyszy pod sztandarem Boltonów, sprowadzonych przez puszczonego wcześniej wolno wieśniaka. Królobójca i jego towarzyszka stają się ich jeńcami.

Pojawienie Edytuj

Pierwsze Edytuj

Obsada Edytuj

W rolach głównych

Gościnnie

Adnotacje Edytuj

Nawigacja Edytuj

LISTA ODCINKÓW SEZONU III

1. "Valar Dohaeris"
2. "Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa"
3. "Ścieżka Kar"

4. "A Teraz Jego Warta Dobiegła Końca"
5. "Pocałowana przez Ogień"
6. "Wspinaczka"
7. "Niedźwiedź i Dziewica Cud"

8. "Drudzy Synowie"
9. "Deszcze Castamere"
10. "Mhysa"

Sezony: Sezon I | Sezon II | Sezon III| Sezon IV| Sezon V|Sezon VI|Sezon VII

Więcej z Fandomu

Losowa wiki