FANDOM

Księżniczka Myrcella Baratheon – drugie dziecko i pierwsza córka Cersei Lannister i (oficjalnie) króla Roberta I Baratheona. Prawdziwym ojcem dziewczynki jest brat jej matki Jaime Lannister. Była dziedziczką swego brata, króla Tommena I Baratheona. Zaręczona została z księciem Trystane’em Martellem z Dorne

Charakterystyka Edytuj

Na początku serii Myrcella ma osiem lat. Posiada urodę typową dla rodu Lannisterów: zielone oczy i złote włosy. Uważana jest za bardzo ładną, ale jest dość niska. Po zamachu na jej życie Myrcella straciła jedno ucho, a na jej twarzy została ohydna blizna.

Choć Myrcella odziedziczyła urodę po matce, to jej charakter jest dużo lepszy. Potrafi być odważna, ma silną wolę. Cechuje się też wysoką inteligencją. Jest ulubienicą swego wujka, Tyriona Lannistera, który twierdził, że dziewczynka jest urodzoną księżniczką. Bardzo lubi bawić się ze swoim bratem Tommenem, a po wyjeździe do Dorne z księciem Trystane’em.

Historia  Edytuj

Myrcella urodziła się 290 o. P.[1] w stolicy Westeros Królewskiej Przystani jako córka królowej Cersei Lannister i króla Roberta, choć tak naprawdę ojcem dziecka jest brat Cersei ser Jaime Lannister, przez swe dzieciństwo bardzo pokochała swego brata Tommena.

Czasy obecne Edytuj

Gra o tron Edytuj

Myrcella towarzyszyła wizycie króla Roberta do Winterfell. Była tam zachwycona Robbem Starkiem.  

Po zakończeniu wizyty wróciła razem z rodziną do stolicy. Jest w sali tronowej kiedy Eddard Stark próbuje sprzeciwić się koronacji Joffreya.  

Starcie królów Edytuj

Starciu Królów Tyrion Lannister pełniący obowiązki Królewskiego Namiestnika zaręczył Myrcellę z Trystanem Martellem, synem księcia Dorne – Dorana Martella, aby umocnić sojusz ze Słoneczną Włócznią, po za tym Tyrion obiecuje oddać głowę zabójcy siostry księcia ser Gregora Cleganea. Księżniczka wyrusza z silną eskortą do Dorne, ze względów bezpieczeństwa płynąc najpierw do Braavos. Na obrońce Myrcelli zostaje wybrany rycerz gwardii królewskiej ser Arys Oakheart.  

Nawałnica mieczy Edytuj

Po przybyciu do Dorne, Myrcella szybko się zaprzyjaźniła z następczynią tronu Dorne Arianne Martell, przedstawiwszy nawiązała gorącą sympatią do swego narzeczonego księcia Trystane’a. 

Po śmierci króla Joffreya I Baratheona, Oberyn Martell zginął broniąc Tyriona Lannistera w próbie walki. Zgodnie z dornijskim prawem dziedziczką tronu była Myrcella.

Uczta dla wron Edytuj

Grupa dornijskich spiskowców, prowadzonych przez następczynię tronu, Arianne Martell, próbowała ukoronować dziewczynkę, ale spisek został wykryty i rozbity przez księcia Dorana Martella. W trakcie potyczki zginął ser Arys Oakheart, obrońca Myrcelli w Dorne. Sama księżniczka straciła ucho, odcięte przez działającego na własną rękę rycerza, ser Gerolda Dayne’a

Taniec ze smokami Edytuj

Do Dorne przybył ser Balon Swann, żeby zastąpić zabitego Arysa Oakhearta i zdać Królewskiej Przystani relację z zamachu na Myrcellę. Księżniczka powiedziała rycerzowi, że ranę zadał jej rycerz-renegat, Gerold Dayne, ale przemilczała spisek.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I
POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy Bogowie i Nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki