Fandom

Westeros&Essos

Oberyn Martell

947stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Oberyn Martell zwany również Czerwoną Żmiją – członek rodu Martell, młodszy brat księcia Dorne, Dorana Martella, czwarty syn i piąte dziecko poprzednie księżnej Dorne. Jest wojownikiem znanym na całe Dorne, jest również ojcem ośmiu Wężowych Bękarci. Według plotek jest biseksualistą.

BiografiaEdytuj

MłodośćEdytuj

Oberyn urodził się po między rokiem 257 a 258 o. P., w Dorne, w Słonecznej Włóczni. Oberyn był czwartym synem i piątym dzieckiem obecnej księżnej Dorne i trzecim dzieckiem, które dożyło dorosłości, młodszym bratem dziedzica włóczni Dorana Martella i Eli Martell. Doran, Eila i Oberyn byli jedynym dziećmi księżnej, które dożyły dorosłości. W okresie młodości Oberyn i Elia byli najbliższymi sobie osobami i cały czas trzymali się razem.

Oberyn otrzymał staranne wykształcenie, a kiedy nieco dorósł został wysłany w charakterze giermka i pazia na wychowanie do lorda domu Qorgyle.

Dorosłe życieEdytuj

Kiedy Oberyn i Elia nieco dorośli, ich matka rozpoczęła starania o wydanie ich za mąż, dlatego zorganizowała wyprawę do Królestwa Zachodu. Choć po drodze odwiedzili kilka miast i rodzin szlacheckich m. in. Stare Miasto, ich celem było Casterly Rock. Księżna była bliską przyjaciółką obecnej pani Casterly Rock i żony lorda Tywina Lannistera, Joanny Lannister. Księżna liczyła, że uzgodni z przyjaciółką małżeństwo pomiędzy swoimi dziećmi, Oberyna z Cersei Lannister, a Eli z Jaime Lannister.

Chwila odwiedzin została jednak wybrana w najgorszym momencie, gdyż kiedy dornijczycy przybyli na skałę, lady Joanna nie żyła. Umarła w czasie porodu, rodząc karłowatego syna Tyriona Lannistera. Tak więc pogłoski o tym, że Tywinowi urodził się potwór doszły do uszu Oberyna i jego siostry, którzy chcieli zobaczyć małego potwora. W tym czasie plany księżnej sypały się w gruzy, a załamany Tywin nawet nie przyjął gości. Oberyn i Elia zostali zaprowadzeni do komnat Tyriona, gdzie zobaczyli, że pogłoski o rzekomym potworze były mocno przesadzone, a Tyrion jest prawie normalnym dzieckiem. Ostatecznie wizyta na skale zakończyła się skandalem, kiedy Tywin zaproponował małżeństwo zamiast swych bliźniaków, Tyriona. Martellowie uznali to za obelgę i opuścili skałę.

PojawieniaEdytuj

POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci

Więcej w Fandom

Losowa wiki