FANDOM

Olenna Tyrell z domu Redwyne – córka lorda Runceforda Redwyne, żona lorda Wysogrodu Luthora Tyrella, który zginął w wypadku podczas polowania. Matka Mace Tyrell, Janny Tyrell i Miny Tyrell. Babcia Margaery, Lorasa, Garlana i Willasa Tyrellów. Z powodu swego ostrego języka znana jako Królowa Cierni.

Wygląd i charakter Edytuj

Delikatna, drobna staruszka. Białowłosa, krucha, o miękkich dłoniach pokrytych plamami.

Olenna krytycznie odnosi się do osób ze swego otoczenia. Jest bardzo inteligentna, a zarazem wybitnie złośliwa. Nie liczy się z konwenansami, narzuca otoczeniu swoją wolę. Cersei jej nie cierpi, Tyrion zaś w pewnym momencie zastanawia się, czy mąż lady Olenny specjalnie nie popełnił błędu na polowaniu, byle uwolnić się od małżonki.

Nawałnica mieczy Edytuj

Olenna wraz ze swoją wnuczką Margaery i dworem Tyrellów przybywa do Królewskiej Przystani. Margaery ma poślubić Joffreya Baratheona, jednakże już podczas pobytu w Wysogrodzie Littlefingera, Tyrellów doszły plotki na temat fatalnego charakteru młodego króla.

LemonCakes4.jpg

Olenna i Margaery podczas rozmowy z Sansą.

Olenna wraz ze swoją wnuczką organizuje spotkanie z byłą narzeczoną Joffa, Sansą Stark, aby wysondować dziewczynę i dowiedzieć się czegoś więcej na temat młodzieńca. Podczas rozmowy z Sansą Królowa Cierni pozwala się poznać jako wytrawna dyplomatka, mistrzyni ciętej riposty i inteligentna obserwatorka otoczenia. Starkówna ostrzega Tyrellów przed Joffreyem, w rewanżu staruszka obiecuje, iż postara się zaprosić ją do Wysogrodu i tam wydać dziewczynę za swego najstarszego wnuka, Willasa. Po ślubie Sansy z Tyrionem pojawia się pomysł ożenienia Willasa z Cersei, ale Olenna torpeduje te plany, wskazując na zbyt zaawansowany wiek lannisterskiej królowej. Cersei miała wówczas 34 lata.

Olenna and Sansa 2.jpg

Królowa Cierni pociesza Sansę.

Olenna i Sansa ponownie spotykają się na weselu Margaery. Stara dama wygłasza kondolencje z powodu śmierci brata dziewczyny, a jednocześnie poprawia siatkę na włosach Sansy. Gdy Joffrey zaczyna się dusić, to Olenna pierwsza daje hasło do rozpoczęcia akcji ratunkowej. Po śmierci młodego króla pociesza swoją wnuczkę, a podczas procesu Tyriona towarzyszy Margaery na galerii sali rozpraw.

Uczta dla wron Edytuj

Olenna wraz z pozostałymi Tyrellami bierze udział w nabożeństwach żałobnych po śmierci Tywina Lannistera. Staruszka zwraca uwagę na nieprzyjemny zapach unoszący się w świątyni, odmawia także powrotu do Wysogrodu, zanim nie zostanie zawarte małżeństwo pomiędzy młodziutkim Tommenem a Margaery. Ku irytacji Cersei, Królowa Cierni przeprowadza swoją wolę: nalega na szybki ślub, wskazuje, iż pan młody powinien nosić barwy Baratheonów oraz skłania świeżo poślubionych małżonków do wspólnego spędzenia nocy poślubnej. Po ślubie Olenna Tyrell wraz ze swoją synową, Garlanem oraz częścią ludzi Tyrellów powraca do Wysogrodu.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa Ścieżka Kar A Teraz Jego Warta Dobiegła Końca Pocałowana przez Ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i Dziewica Cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

v  d  e
Lord: Ledy Olenna Tyrell Dziedzic: nieokreślony
Dom Tyrell.svg
Siedziba: Wysogród Ziemie: Reach
Tytuł(y): Lord Protektor ReachLord WysogroduObrońca PołudniaNamiestnik PołudniaObrońca PograniczaWielki Marszałek Reach
Przodkowie:Garth ZielonorękiHarlen TyrrelLyonel Tyrell
Obecni członkowie:Alerie Tyrell
Zmarli członkowie:Luthor TyrellMace TyrellMargaery TyrellLoras Tyrell
Domownicy:Mira ForresterSera Durwell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki