FANDOM

Świat realny

Opowieści z Siedmiu Królestw (oryg. Tales of Dunk and Egg), wydane także pod tytułem Rycerz Siedmiu Królestw – seria opowiadań, napisana przez George’a R.R. Martina, osadzona w świecie „Pieśni lodu i ognia”, przed głównymi książkami. Opowiadają one historię przygód błędnego rycerza ser Duncana Wysokiego, legendarnego członka Gwardii Królewskiej, oraz jego giermka, Jaja, późniejszy król Aegon V Targaryen. Opowiadanie zaczyna się od ich spotkania dziewięćdziesiąt lat przed „Pieśnią lodu i ognia” (209 o.P.) i w przyszłości może także pokryć wydarzenia aż do śmierci Dunka i króla Aegona[1].

Póki co ukazały się trzy opowiadania: Wędrowny rycerz, Wierny miecz i Tajemniczy rycerz. Planowane jest opublikowanie razem sześciu do dwunastu części opowieści[2].

Historie Edytuj

Zostały wydane trzy opowiadania:

Wszystkie trzy zostały wydane później w jednej książce, pod tytułem Rycerz Siedmiu Królestw.

Dwa komiksy, adaptacje pierwszych dwóch opowieści, również zostały wydane. Kolejna, „Tajemniczy rycerz”, ma zostać opublikowana przez wydawnictwo Random House[3].

Przyszłość Edytuj

Planowane opowiadania Edytuj

George R.R. Martin potwierdził, że planuje napisać kilka takich opowiadań (liczba różniła się w wywiadach, między sześcioma do dwunastu), ukazując całe życia Dunka i Aegona. Czwarte wydanie, obecnie bez tytułu, lecz ochrzczone roboczym tytułem „Wilczyce z Winterfell”, zostało już ogólnie opisane przez Martina. Zawierać będzie pobyt ser Duncana Wysokiego i Jaja w Winterfell, gdzie poznają „Wilczyce”. Pierwotnie planowana wydać tę część „Opowieści z Siedmiu Królestw” w zbiorze „Niebezpieczne kobiety”, lecz z powodu opóźnień, George R.R. Martin oddał Gardnerowi Dozoisowi, autorowi zbiorów, przygotowany wcześniej materiał „Księżniczki i królowej”, który traktuje o Tańcu Smoków[4].

Poza „Wilczycami z Winterfell”, Martin ma także ogólny zarys piątej opowieści, roboczo zatytułowanej „The Village Hero” (Wioskowy bohater). Historia ma się dziać w dorzeczu[4], po wydarzeniach z „Wilczyc”[5].

Nie wiadomo, kiedy będę miał czas skończyć którąkolwiek z nich, oraz którą skończę jako pierwszą. Nie będę raczej tego wiedział przed wydaniem WICHRÓW ZIMY
— GRRM o kolejnych dwóch „Opowieściach z Siedmiu Królestw”[4].

Kolejne tytuły następnych historii były omawiane przez Martina[5]:

  • The Sellsword (Najemnik)
  • The Champion (Czempion lub Mistrz)
  • The Kingsguard (Gwardzista Królewski)
  • The Lord Commander (Lord dowódca)

Nieznana jest ich chronologia oraz czy pomiędzy nimi nie wystąpią żadne inne nowe opowieści.

Zbiory Edytuj

Pierwotnie wszystkie opowieści znaleźć miały się w różnych zbiorach powieści (tak, jak zrobiono to z trzema pierwszymi), a następnie zebrane w jednej, większej książce. Jednak po wydaniu „Tajemniczego rycerza” stało się jasne, że seria będzie zwyczajnie za długa. Zamiast tego, Martin zaplanował, że wyda „Opowieści z Siedmiu Królestw” w seriach, zawierających po trzy części, tak jak zrobiono to w przypadku opowiadań Wędrowny rycerz, Wierny miecz i Tajemniczy rycerz, zebranych następnie w kolekcji Rycerz Siedmiu Królestw[4].

Przypisy Edytuj