FANDOM

Opowieści z Siedmiu Królestw – seria opowiadań o Dunku i Jaju, napisana przez George’a R.R. Martina, osadzona w świecie sagi Pieśń lodu i ognia. Do tej pory ukazały się trzy opowiadania: Wędrowny rycerz, Wierny miecz i Tajemniczy Rycerz. Historia dzieje się 90-100 lat przed wydarzeniami mającymi miejsce w książce Gra o tron i opowiada przygody rycerza imieniem Dunk, zwanego Ser Duncanem Wysokim. Z punktu widzenia akcji rozgrywanej w sadze Pieśń lodu i ognia był to legendarny lord dowódca Gwardii Królewskiej. Drugim głównym bohaterem jest giermek Dunka, noszący pseudonim Jajo (późniejszy król Aegon Piąty).

Wędrowny rycerz (Błędny rycerz) Edytuj

Pierwsze opowiadanie zostało opublikowane w sierpniu 1998 w zbiorze opowiadań fantasy – Legendy pod redakcją Roberta Silverberga.

Wierny miecz Edytuj

Drugie opowiadanie zostało opublikowane w 2003 w zbiorze opowiadań fantasy – Legendy II również pod redakcją Roberta Silverberga. Oba opowiadania zostały wydane w Polsce przez Dom Wydawniczy Rebis.

Tajemniczy Rycerz Edytuj

Trzecie opowiadanie zostało opublikowane w marcu 2010 w zbiorze opowiadań fantasy – Warriors pod redakcją George’a R.R. Martina i Gardnera Dozoisa.

Saga Pieśń lodu i ognia autorstwa George’a R.R. Martina
Powieści Gra o tron (1996) • Starcie królów (1998) • Nawałnica mieczy (2000) • Uczta dla wron (2005) • Taniec ze smokami (2011) • Wichry zimy (w przygotowaniu)Sen o wiośnie (w przygotowaniu)
Serial Gra o tron
Ścieżka dźwiękowa pierwszego sezonu

Sezon 1Sezon 2Sezon 3Sezon 4Sezon 5Sezon 6Sezon 7

Opowieści z Siedmiu Królestw Wędrowny rycerzWierny mieczTajemniczy Rycerz
Gry komputerowe Game of ThronesGame of Thrones - A Telltale Games SeriesGame of Thrones AscentGra o tron: Początek
Inne media Gry planszowe Gra o tron i Bitwy WesterosGra fabularnaGra karciana