FANDOM

Serial występuje Nm występuje

Oznak zo Pahl – czempion miasta Meereen w Zatoce Niewolniczej, członek starożytnego rodu Pahl, zajmującego się handlem niewolnikami.

Biografia Edytuj

Kiedy Daenerys Targaryen wraz ze swoją armią przybyła pod bramy Meereen, Oznak zo Pahl został wysłany jako czempion miasta, aby zmierzyć się z czempionem Matki Smoków. Obrażał ją i jej wojsko, oddając w ich kierunku mocz, naśmiewając się z Nieskalanych z powodu ich statusu eunuchów i twierdząc, że Daenerys jest mężczyzną, który ukrył swoje genitalia w odbycie. Matka Smoków wybrała do pojedynku Daario Naharisa, będącego najmniej wartościowym spośród jej dowódców. Tyroshijczyk pokonał Meereeńczyka, rzucając nóż w oko jego konia, co spowodowało upadek czempiona miasta. Kiedy próbował wstać, został szybko dobity. Daario zwrócił obraźliwy gest Pahla, oddając mocz w stronę miasta.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci

W książkach Edytuj

Oznak należał do starożytnego niewolniczego rodu Pahl. Pewnego razu zabił człowieka imieniem Scarb, twierdząc, że bronił godności damy, którą tamten zgwałcił wzrokiem. Jego ojciec dowodził strażą miejską, a stryj był najbogatszym człowiekiem w Meereen.

Nawałnica mieczy Edytuj

Gdy Daenerys rozpoczyna obleganie Meereen, Oznak wyjeżdża naprzeciwko na białym rumaku, w łuskowej zbroi barwy miedzi i gagatu, z lancą długości czternastu stóp (ok. 4,2 m), i żąda wybrania przez Matkę Smoków czempiona do walki z nim. Następnie przez godzinę drwi z ludzi Daenerys. Ostatecznie, córka Szalonego Króla wybiera na swojego czempiona Silnego Belwasa. Eunuch pozwala Meereeńczykowi szarżować trzy razy. Podczas czwartej szarży, Belwas rani rumaka czempiona Meereen. Oznak wstaje i krzyżuje ostrza z eunuchem. Silny Belwas pozwala zadać sobie jedną ranę, po czym odcina głowę czempiona i unosi ją wysoko ku górze, a następnie rzuca nią w stronę miasta.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.