Fandom

Westeros&Essos

Perwyn Frey

1062strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ser Perwyn Frey - dwudzieste dziecko i piętnasty syn lorda Przeprawy Waldera Freya i jego szóstej żony lady Bethany Rosby, jest też pierwszym dzieckiem i syn zrodzonym z tego małżeństwa.

Charakter i Wygląd Edytuj

Perwyn tak samo jak większość członków jego rodu odziedziczyła cechy charakterystyczne po ojce, łasicowaty wygląd. Perwyn jest jednym z nielicznych Freyów którzy są przyzwoici, podobnie jak brat Olyvar Frey był bardzo sympatyczny w stosunku do króla Północy Robba Starka i swych kompanów.

Historia Edytuj

Perwyn urodził się w siedzibie rodu Frey Bliźniakach, w nieokreślonym czasie został pasowany na rycerza. Był dwudziestym dzieckiem i piętnasty synem lorda Waldera, i pierwszy synem i dzieckiem zrodzonym ze związku lorda Waldera i lady Bethany Rosby, jego szóstej żony.

Brał udział w turnieju w stolicy w 297 o. P. Perwyn również brał udział w turnieju na cześć objęcia urzędu królewskiego namiestnika, przez lorda Eddarda Starka.

Kiedy Robb Stark przybył do Bliźniaków, aby dostać się do Dorzecza i pomóc Tullych w walce z Lannisterami. Lord Walder zamkną jednak bramy i nie był pewnie po czyjej stronie się opowiedzieć, dzięki umiejętności dyplomatycznych lady Catelyn Stark, wynegocjowana sojusz Starko- Freyowski.

W związku z przyłączeniem się Freyów do wojny wielu Freyów przyłączyło się do wojsk z Północy, a Perwyn był jednym z nich, razem z pięcioma innymi członkami swego rodu, został osobistym strażnikiem Robba Starka. Walczył w szepczącym lesie, oraz pod Riverrun.

Kiedy Robb Stark konował się na króla, zaczął szukać sprzymierzeńców do walki z Lannisterami, w tym celu wysłał swoją matkę lady Catelyn do króla Renly’ego Baratheona aby zawarła z nim sojusz. Perwyn został wysłany razem z lady Catelyn jako jej eskorta i szlachecka opstawa, po nieudanych negocjacjach i zamordowaniu króla Renlyego Perwyn wraca razem z lady Catelyn do Dorzecza. Perwyn walczy w Bitwie pod Brodami. Na wieść o tym, że Robb poślubił Jeyne Westerling, Freyowie opuszczają Starków.

Perwyn nie bierze udziału w Krwawych Godach zostaje odesłany z Bliźniaków jako zbyt sympatyczny dla Robba i dawnych sojuszników z PółnocyPerwyn dołącza do armii Freyów maszerującej na Riverrun, wyznaje ser Davenowi Lannisterowi, że jego siostra a żona Edmure’a Tully, Roslin Frey, modli się o życie i powrót męża oraz o to, aby jej dziecko okazało się dziewczynką. Według ser Davena, Perwyn wydaje się być porządnym człowiekiem, po zakończeniu oblężenia prawdopodobnie wraca do Bliźniaków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki