FANDOM

Ser Perwyn Frey – dwudzieste dziecko i piętnasty syn lorda Przeprawy Waldera Freya i jego szóstej żony, lady Bethany Rosby, jest też pierwszym dzieckiem i syn zrodzonym z tego małżeństwa.

Charakter i wygląd Edytuj

Perwyn, jak większość członków jego rodu, odziedziczyła cechy charakterystyczne po ojcu – łasicowaty wygląd. Perwyn jest jednym z nielicznych Freyów, którzy są przyzwoici. Podobnie, jak brat Olyvar Frey, był bardzo sympatyczny w stosunku do króla Północy Robba Starka i swych kompanów.

Historia Edytuj

Perwyn urodził się w siedzibie rodu Frey, Bliźniakach. W nieokreślonym czasie został pasowany na rycerza. Był dwudziestym dzieckiem i piętnasty synem lorda Waldera, a także pierwszy synem i dzieckiem zrodzonym ze związku lorda Waldera i lady Bethany Rosby, jego szóstej żony.

Brał udział w turnieju w stolicy w 297 o. P. Perwyn również brał udział w turnieju na cześć objęcia urzędu królewskiego namiestnika, przez lorda Eddarda Starka[1].

Kiedy Robb Stark przybył do Bliźniaków, aby dostać się do Dorzecza i pomóc Tullym w walce z Lannisterami, lord Walder zamknął jednak bramy i nie był pewien, po czyjej stronie się opowiedzieć. Dzięki umiejętnościom dyplomatycznym lady Catelyn Stark, wynegocjowano sojusz między Starkami a Freyami.

W związku z przyłączeniem się Freyów do wojny wielu Freyów przyłączyło się do wojsk z Północy, a Perwyn, razem z pięcioma innymi członkami swego rodu, był jednym z nich. Został osobistym strażnikiem Robba Starka[2]. Walczył w Szepczącym Lesie oraz pod Riverrun.

Kiedy Robb Stark konował się na króla, zaczął szukać sprzymierzeńców do walki z Lannisterami. W tym celu wysłał swoją matkę, lady Catelyn, do króla Renly’ego Baratheona, aby zawarła z nim sojusz. Perwyn został wysłany razem z lady Catelyn jako jej eskorta i szlachecka obstawa[3]. Po nieudanych negocjacjach i zamordowaniu króla Renly’ego, Perwyn wrócił razem z lady Catelyn do Dorzecza. Perwyn walczył w bitwie pod Brodami. Na wieść o tym, że Robb poślubił Jeyne Westerling, Freyowie opuścili Starków.

Perwyn nie brał udziału w Krwawych Godach, został odesłany z Bliźniaków jako zbyt sympatyczny dla Robba i dawnych sojuszników z Północy. Perwyn dołączył do armii Freyów maszerującej na Riverrun. Wyznał ser Davenowi Lannisterowi, że jego siostra, a żona Edmure’a Tully, Roslin Frey, modli się o życie i powrót męża oraz o to, aby jej dziecko okazało się dziewczynką. Według ser Davena, Perwyn wydaje się być porządnym człowiekiem[4]. Po zakończeniu oblężenia prawdopodobnie wraca do Bliźniaków.

Przypisy Edytuj