FANDOM

To jest artykuł o zamku na Żelaznych Wyspach. Możesz być także zainteresowany wyspą o tej samej nazwie.

Pyke – najstarszy zamek na Żelaznych Wyspach. Jest siedzibą rodu Greyjoyów, którzy władają żelaznymi ludźmi,

Pyke jest tak starożytna, że nikt nie wie na pewno, kiedy ją zbudowano ani nie zna nazwiska lorda, który tego dokonał. W dawnych czasach, przed stuleciami, Pyke była jak inne zamki: zbudowano ją na litej skale, na szczycie morskiego klifu, miała mury, donżony i wieże. Urwiska, na których stała, nie były jednak tak solidne, jak by się zdawało, i zaczęły się kruszyć pod nieustającym naporem fal. Mury runęły, grunt się osunął, przybudówki utracono.

W dzisiejszych czasach z Pyke pozostał tylko kompleks wież i donżonów rozrzuconych ma kilku wysepkach oraz wyniosłościach skalnych. W dole huczą fale. Przylądek przecina fragment muru kurtynowego z wielką wieżą bramą i kilkoma basztami. To wszystko, co pozostało z dawnej fortecy; tu zaczyna się też jedyna droga dostępu do zamku – kamienny most prowadzący z przylądka do pierwszej i największej z wysepek oraz Wielkiego Donżonu. Dalej położone wysepki są połączone sznurowymi mostami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki