Fandom

Westeros&Essos

Qohor

1027stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Qohor.png

Lokalizacja miasta na mapie Essos.

Qohor – jedno z dziewięciu Wolnych Miast, położone na wschodnim kontynencie. Leży niedaleko Lasu Qohoru. Obrona miasta składa się całkowicie z Nieskalanych, a każdy z nich dzierży włócznię przyozdobioną warkoczem z ludzkich włosów[1]. Miasto znajduje się na brzegach rzeki Qhoyne, odnogi Rhoyne. Położone jest na wschód od Norvos i na północ od Volantis.[2]

O mieście Edytuj

Rzemieślnicy z Qohoru znani są we wszystkich Wolnych Miastach. Ich kowale znają sposób na wmieszanie farb do metali. Niektórzy z nich zapewniają, że wiedzą jak przekuwać valyriańską stal. Qohorczycy wyznają Czarnego Kozła.[3]

Historia Edytuj

Cztery stulecia przed Wojną Uzurpatora, khalasar prowadzony przez khala Temmo przybył z Morza Dothraków, by zaatakować Qohor. Miasto do obrony zatrudniło najemników: Złotą Kompanię i Drugich Synów, oraz kupiło 3.000 Nieskalanych. Kiedy Nieskalani przybyli, armie Qohorczyków zostały już rozbite. Dothrakowie powrócili do swego obozu, by ostatecznie zająć miasto następnego dnia. Rankiem, Nieskalani już czekali w szyku, by bronić miasta. Dothrakowie atakowali ich osiemnaście razy i nie udało im się przebić. Pod koniec bitwy, dwanaście tysięcy Dothraków było już martwych, a razem z nimi khal Temmo. Sześciuset pozostałych przy życiu Nieskalanych patrzyło jak przegrani Dothrakowie obcinają swoje warkocze i rzucają im je pod nogi.[1]

Kiedy Daenerys była mała, razem z bratem Viserysem spędziła trochę czasu w Qohorze, kiedy to tułali się od jednego miasta do drugiego.

Ostatnie wydarzenia Edytuj

Uczta dla wron Edytuj

Garin informuje Arianne Martell, że żeglarze z Planky Town donoszą o buncie wyznawców R'hllora, którzy spalili Czarnego Kozła.

  1. 1,0 1,1 Nawałnica mieczy, Rozdział 8, Daenerys
  2. Taniec ze smokami, Mapa Wolnych Miast
  3. Gra o Tron RPG

Więcej z Fandomu

Losowa wiki