Fandom

Westeros&Essos

R'hllor

1024strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Pan Światła Logo.svg

Ogniste serce – symbol Pana Światła.

R'hllor, znany także jako Pan Światła, Serce Pana Ognia, Boga Ognia i Cienia, jest ważnym bogiem na Essos, ma też niewielu zwolenników w Westeros, gdzie jest powszechnie znany jako Czerwony Bóg. Jego symbolem jest ogniste serce.

Wierzenia Edytuj

Lord cast your light upon us.jpg

Ceremonia wyznawców R'hllora.

Religia opiera się na dualistycznym widzeniu świata. R'hllor, bóg światła, ciepła i życia, walczy z Wielkim Innym, bogiem lodu i śmierci. Są oni uwikłani w wieczną walkę o losy świata, która według starożytnej przepowiedni z Księgi Asshai, zakończy się tylko wtedy, gdy powróci Azor Ahai, boska postać, dzierżąca ognisty miecz – zwany Światłonoścą. Według Martina, wiara ta inspirowana jest Zaratusztrianizmem. Ta religia ma dualistyczne aspekty dobrego i złego boga.

Duchowieństwo  Edytuj

Duchowni religii R'hllora nazywani są „Czerwonymi Kapłanami” ze względu na luźne, szkarłatne szaty. Czerwoni kapłani mogą być mężczyznami lub kobietami. Na wschodnim kontynencie, gdzie wiara ta jest bardziej rozpowszechniona są częstym widokiem. Świątynie czasami wychowują dzieci, by zostały kapłanami. Najbardziej znaną kapłanką w Westeros jest Melisandre z Asshai, znana także jako Czerwona Kobieta.

Wyznawcy Edytuj

Sacrifice.jpg

Bardziej fanatyczni Czerwoni Kapłani składają ofiary z ludzi.

W Essos wyznawcy R'hllora znajdują się w kilku Wolnych Miastaach i w odległym Asshai. W Westeros po przyjęciu religii R'hllora przez Stannisa Baratheona wielu mieszkańców Smoczej Skały stało się jej wyznawcami. Część żołnierzy Stannisa Baratheona również przyjęła wiarę w Pana Światła, w Dorzeczu natomiast Bractwo bez Chorągwi chroni lokalną ludność pobudzając u niej przyjazne nastroje w stosunku do wyznawców R'hllora.

Znane świątynie R'hllora  Edytuj

  • czerwona świątynia w Pentos
  • czerwona świątynia w Braavos
  • czerwona świątynia w Lys - jedena z największych świątyń R'hllora.
  • czerwona świątynia w Selhorys
  • czerwona świątynia w Volantis
  • mała czerwona świątynia w Starym Mieście, dla żeglarzy, którzy odwiedzają miasto.
Religie świata
Westeros Starzy Bogowie · Wiara Siedmiu · Utopiony Bóg
Największe religie w Essos R'hllor, Pan Światła · Czarny Kozioł z Qohor · Brodaci Kapłani z Norvos
· Wielki Rumak · Wielki Pasterz · Światynia Gracji ·
· Księżycowi Pieśniarze
Inne wierzenia Essos Bóg O Wielu Twarzach · Religie Imperium Valyrii
Sothoryos Religia Wysp Letnich

Więcej z Fandomu

Losowa wiki