FANDOM

604 Bastard Letter

Rekwizyt z serialu.

Różowy List – list autorstwa Ramsaya Boltona, adresowany do Jona Snow.

W liście Ramsay informuje lorda dowódcę o śmierci Stannisa oraz żąda, aby Jon oddał mu Selyse Florent, Shireen Baratheon, Melisandre, Val, jej syna oraz Theona Greyjoya. Jon Snow ostatecznie postanowił zorganizować zbrojną wyprawę przeciwko Boltonowi, co doprowadziło do jego śmierci z rąk jego własnych ludzi.

Wygląd Edytuj

List został zapieczętowany plamą różowego wosku (używanego w Dreadfort), stąd też jego nazwa. Jedynym wyrazem napisanym poza zwojem, który wskazywałby na adresata, Jona Snow, jest słowo „bękart”.

Treść Edytuj

Twój fałszywy król nie żyje, bękarcie. Rozbito go w siedmiodniowej bitwie razem z całym zastępem. Mam jego magiczny miecz. Powiedz jego czerwonej kurwie.

Przyjaciele twojego fałszywego króla nie żyją. Ich głowy zatknięto na murach Winterfell. Przybądź je zobaczyć, bękarcie. Twój fałszywy król kłamał i ty także. Powiedziałeś światu, że spaliłeś króla za Murem, ale wysłałeś go do Winterfell, by ukradł moją żonę.

Chcę ją odzyskać. Jeśli pragniesz dostać Mance’a Raydera, przybądź po niego. Zawiesiłem go w klatce, by cała Północ mogła ujrzeć dowód twoich kłamstw. W klatce jest zimno, ale zrobiłem mu płaszcz ze skór sześciu kurew, które przybyły z nim do Winterfell.

Chcę dostać moją żonę. Chcę dostać królową fałszywego króla. Jego córkę i jego czerwoną wiedźmę. Chcę dostać jego dziką księżniczkę. Chcę dostać jego małego księcia, dziecko dzikiego. Chcę też mojego Fetora. Przyślij mi ich, bękarcie, a nie będę więcej niepokoił ciebie ani twoich czarnych wron. Jeśli ich zatrzymasz, wytnę twoje bękarcie serce i zjem je.

Ramsay Bolton
Prawowity lord Winterfell

Teorie co do autorstwa Edytuj

Pod listem widnieje podpis Ramsaya Boltona, ale wielu ludzi twierdzi, że to nie bękart Boltona jest jego rzeczywistym autorem.

Wskazówką ma być forma listu. Ze wcześniejszych pism wysyłanych przez Ramsaya można się dowiedzieć, że ten lubował się w przesyłaniu adresatom różnych części ciała swoich ofiar. Do różowego listu, pomimo że jego treść sugeruje, że Bolton zabił króla, nie jest dołączony żaden z fragmentów Stannisa. Ponadto Ramsay miał w zwyczaju pisać krwią zabitych. George R.R. Martin nie informuje nas jaki atrament został użyty. Podobnie z charakterem pisma (Ramsay pisał dużymi, szpiczastymi literami), co dla wielu czytelników jest wskazówką na to, że to nie Bękart z Dreadfort jest autorem. Inną wskazówką z kolei jest to, że pismo zostało zapieczętowane „plamą” (z ang. smear, co znaczy m.in. smuga) wosku, co może oznaczać, że list został zapieczętowany w pośpiechu, być może bez użycia pieczęci.

Poszlaką, która może wskazywać rzeczywistego twórcę listu, jest użycie słowa „wrona” w stosunku do braci z Nocnej Straży. Jest to zwrot charakterystyczny dla Dzikich, co może wskazywać Mance’a Raydera na rzeczywistego autora. Ponadto miał on wiedzę potrzebną do napisania tego listu.