FANDOM

Ród Clegane – ród z Królestwa Zachodu, podporządkowany Lannisterom u których służą. Swoją siedzibę mają na południowy wschód od Casterly Rock, w zamku zwanym Twierdzą Clegane’a. Herb rodu stanowią trzy ogary na żółtym polu.

Historia Edytuj

Pochodzenie Edytuj

Pierwszym rycerzem z domu Clegane był hodowca ogarów, który pewnej jesieni uratował Tytosa Lannistera przed lwicą, która go zaatakowała. Mężczyzna w obronie lorda stracił nogę oraz trzy swoje psy, ale w nagrodę Tytos nadał mu dziedziczny tytuł i ziemię.

Góra i Ogar Edytuj

Ojciec Gregora i Sandora, zginął w wypadku podczas polowania na krótko przez koronacją na króla Roberta, a ich siostra zmarła młodo. Gregor, starszy z braci, znany jest z niesamowitego okrucieństwa. Jego ludzie należą do najokrutniejszych w Westeros. Brat Gregora, Sandor opuścił dom z powodu jego zachowania i wstąpił na usługi domu Lannisterów odmawiając przy tym ślubów rycerskich, by mieć jak najmniej wspólnego ze swoim znienawidzonym bratem. Gregor zginął otruty w pojedynku przez Oberyna Martella, a Sandor, ochroniarz Joffreya, odszedł ze służby i został rycerzem banitą został uznanym za zmarłego w Dorzeczu.

Członkowie rodu pod koniec trzeciego stulecia Edytuj

Ludzie Góry Edytuj