FANDOM

Ród Crakehall z Crakehall – jeden z głównych szlacheckich rodów Westeros i jeden z głównych rodów chorążych rodu Lannisterów z Casterly Rock. Ich siedzibą jest Crakehall. Ich ziemie znajdują się wzdłuż Morza Zachodzącego Słońca i pomiędzy wielkim lasem, na dalekim południu Królestwa Zachodu. Członkowie rodu są znani z niezwykłej wytrzymałości i siły. Ich herbem jest cętkowany, czarno-biały dzik na brązowym tle, dewiza brzmi „Dzicy, jak nikt”[1].

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Założycielem rodu Crakehall był Crake Zabójca Dzika, korzenie Crakehallów sięgają więc Ery Herosów, a ich przodkami byli Pierwsi Ludzie. Crakehallowie są jednymi z głównych chorążych rodu Lannisterów z Casterly Rock.

Czasy Targaryenów i Rebelia Roberta Edytuj

Lady Amarei Crakehall był trzecia żoną lorda Bliźniaków Waldera Freya. Wydała mu na świat siedmioro dzieci, sześciu synów i jedną córkę, Hosteena, Lythene, Symonda, Danwella, Merretta, Gerema i Rajmunda. Lady Amarei zmarła po urodzeniu ostatniego dziecka 264 o. P.

W czasie panowania króla Aerysa II Targaryena lordem Crakehall był lord Sumner Crakehall. W Crakehall w drodze do Casterly Rock zatrzymała się księżna Dorne razem ze swymi dziećmi: Oberynem i Elią Martellami. Lord Summer przyjął na wychowanie syna i dziedzica swojego suzerena, lorda Tywina Lannistera, Jaimego Lannistera. W tym samym czasie na wychowaniu przebywał u niego Merrett Frey, jedenaste dziecko i dziewiąty syn lorda Waldera Freya i kuzynki lorda Summera, lady Amarei Crakehall. Lord Summer walczył przeciwko bractwu z królewskiego lasu. Zmarł gdzieś w roku 281 o. P. Po jego śmierci lordem Crakehall został Roland Crakehall, który był prawdopodobnie synem Summera.

Lord Roland odpowiedział na wezwanie swojego suzerena, lorda Tywina Lannistera w czasie Rebelii Roberta Baratheona. Crakehallowie brali udział w Splądrowaniu Królewskiej Przystani. Lord Roland udał się do Czerwonej Twierdzy razem z ser Elysem Westerlingiem, gdzie pierwsi ujrzeli zmordowanego Szalonego Króla i Jaimego Lannistera. Roland miał trzech synów, każdy z nich został rycerzem, Tybolta, Lylea, Merlona. Miał także młodszego brata, Burtona Crakehalla.

Lady Shiera Crakehall jest żoną ser Damiona Lannistera, kuzyna głównej linii Lannisterów i kasztelana Casterly Rock. Mają razem dwoje dzieci: ser Luciona Lannistera i Lanne Lannister.

Lady Melesa Crakehall jest żoną ser Lyonela Freya, drugiego syna ser Emmona Freya i lady Genny Lannister, nie mają potomstwa.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

Po rozpoczęciu Wojny Pięciu Królów lord Roland znów odpowiedział na wezwanie lorda Tywina. Armia Crakehallów towarzyszyła dwóm armiom Lannisterów: lorda Tywina i Jaimego.

Ser Burton Crakehall, młodszy brat lorda Rolanda, zabił nieuchwytnego lorda Berica Dondarriona i głośno się tym przechwalał, jednak lorda Błyskawica urządził zasadzkę i zabił ser Burtona.

Po pokonaniu Jaimego w Szepczącym Lesie, lord Roland wycofał się i przyłączył się do nowej armii Lannisterów ser Stafforda Lannistera. W Bitwie pod Oxcross armia Stafforda została rozbita, podobno lord Roland zginął w bitwie jednak plotki okazują się nieprawdą.

Członkowie rodu Edytuj

Członkowie z niepotwierdzonej linii Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. Cytadela. Heraldyka: House Mottoes