FANDOM

Ród Crakehall z Crakehall – jeden z głównych szlacheckich rodów Westeros i jeden z głównych rodów chorążych rodu Lannisterów z Casterly Rock. Ich siedzibą jest Crakehall, ich ziemie znajdują się wzdłuż Morza Zachodzącego Słońca i pomiędzy wielkim lasem, na dalekim południu Królestwa Zachodu. Członkowie rodu są znani z niezwykłej wytrzymałości i siły. Ich herbem jest cętkowany, czarno-biały dzik na brązowym tle, dewiza brzmi „Żaden, więc dziki”.

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Założycielem rodu Crakehall był Crake Zabójca Dzika, korzenie Crakehallów sięgają więc Ery Herosów, a ich przodkami byli Pierwsi Ludzie. Crakehallowie są jednymi z głównych chorążych rodu Lannisterów z Casterly Rock.

Czasy Targaryenów i Rebelia Roberta Edytuj

Lady Amarei Crakehall był trzecia żoną lorda Bliźniaków Waldera Freya, wydała mu na świat siedmioro dzieci, sześciu synów i jedną córkę, Hosteena, Lythene, Symonda, Danwella, Merretta, Gerema i Rajmunda. Lady Amarei zmarła po urodzeniu ostatniego dziecka 264 o. P.

W czasie panowania króla Aerysa II Targaryena, lordem Crakehall był lord Sumner Crakehall. W Crakehall zatrzymała się księżna Dorne, razem ze swymi dziećmi Oberynem i Elią Martellami, w drodze do Casterly Rock. Lord Summer przyjął na wychowanie syna i dziedzica swojego suzerena lord Tywina Lannistera, Jaimego Lannistera, w tym samym czasie na wychowaniu przebywał u niego Merrett Frey, jedenaste dziecko i dziewiąty syn lorda Waldera Freya i kuzynki lorda Summera lady Amarei Crakehall. Lord Summer walczył przeciwko bractwu z królewskiego lasu, lord Summer zmarł gdzieś w roku 281 LA. Po jego śmierci lordem Crakehall, został Roland Crakehall, który był prawdopodobnie synem Summera.

Lord Roland odpowiedział na wezwanie swojego suzerena lorda Tywina Lannistera w czasie Rebelii Roberta Baratheona. Crakehallowie brali udział w Splądrowaniu Królewskiej Przystani. Lord Roland udał się do Czerwonej Twierdzy, razem z ser Elysem Westerlingiem, gdzie pierwsi ujrzeli zmordowanego Szalonego Króla i Jaimego Lannistera. Roland miał trzech synów każdy z nich został rycerzem Tybolta, Lylea, Merlona, oraz miał młodszego brata Burtona Crakehalla.

Lady Shiera Crakehall jest żoną ser Damiona Lannistera, kuzyna głównej linii Lannisterów i kasztelan Casterly Rock, mają razem dwoje dzieci ser Luciona Lannistera i Lanne Lannister.

Lady Melesa Crakehall jest żoną ser Lyonela Freya, drugiego syna ser Emmona Freya i lady Genny Lannister, narazie nie mają potomstwa.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

W rozpoczęciu Wojny Pięciu Królów lord Roland znów odpowiedział na wezwanie lorda Tywina. Armia Crakehallów towarzyszyła dwóm armią Lannisterów lorda Tywina i armia Jaimego.

Ser Burton Crakehall młodszy brat lorda Rolanda, zabił nieuchwytnego lorda Berica Dondarriona, i głośno się tym przechwalał, jednak lorda Błyskawica urządził zasadzkę i zabił ser Burtona.

Po pokonaniu Jaimego w Szepczącym Lesie, lord Roland wycofał się i połączył się do nowej armia Lannisterów ser Stafforda Lannistera. W Bitwie pod Oxcross armia Stafforda została rozbita, podobno lord Roland zginą w bitwie jednak plotki okazują się nieprawdą.

Członkowie rodu Edytuj

Członkowie z niepotwierdzonej linii Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki