FANDOM

Ród Dondarrion z Blackhaven – stary ród z Dornijskiej Marchii, zaprzysiężeni ludzie władców Końca Burzy. Siedzibą rodu jest Blackhaven, które znajduje się w pobliżu Szlaku Kości i kontroluje przejście do Dorne. Herbem rodu jest rozwidlony fioletowy piorun na czarnym polu z białymi gwiazdami po obu jego stronach. Panującym lordem jest Beric Dondarrion. Rodem sprzymierzonym jest ród Dayne.

Historia Edytuj

Historia powstania rodu Dondarrion mówi o ich przodku – posłańcu króla Krainy Burzy, który został zaatakowany przez dwóch Dornijczyków podczas jazdy w burzliwą noc. Strzała wroga zabiła konia, a miecz jeźdźca złamał się gdy upadł. Kiedy myślał już że zginie, jasny purpurowy piorun uderzył w Dornijczyków, zabijając obydwu. Mężczyzna dzięki temu mógł przekazać swoją ważną wiadomość na czas. W nagrodę król nadał mu tytuł szlachecki i ziemię. Posłaniec został pierwszym Dondarrionem.

W 294 o. P.[1] piecze nad rodem Dondarrion przejął młody Beric Dondarrion, zaręczył się z lady Allyria Daynei przyjął na służbę jej bratanka młodego lorda Edrica Daynego, jako swojego giermka.

Członkowie rodu pod koniec trzeciego stulecia Edytuj

Domownicy Edytuj

  • Lord Edric Dayne – giermek lorda Berica i bratanek Lady Allyrii.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki