FANDOM

Ród Florent z Jasnej Wody - szlachecki ród w Reach z siedzibą w Jasnej Wodzie, jeden z najważniejszych rodów zaprzysiężonych rodowi Tyrell. Ich herbem jest głowa lisa w wieńcu błękitnych (lapis lazuli) kwiatów. Większość członków tej rodziny dziedziczy imponująco wielkie uszy.

Historia Edytuj

Pochodzenie Edytuj

Ród Florentów może pochwalić się pochodzeniem od pierwszego króla Reach, legendarnego syna Gartha Greenhanda, Florysa Foxa, i pokrewieństwem z królewską rodziną Gardenerów. Nie wiadomo od kogo się wywodzą, wiadomo jednak że ich linia jest doskonałego pochodzenia. Właśnie dlatego po śmierci ostatniego króla z dynastii Gardenerów, twierdzili że to im a nie Tyrellom, powinien przypaść Wysogród. Siedzibą Florentów jest Jasna Woda.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

Po wybuchu Wojny Pięciu Królów, Florentowie podzielili się na dwie frakcje, pierwsza z lordem Alesterem Florentem i większościom Florentów, poprał młodszego brata zmarłego króla Renly'ego Baratheona, po mimo że bratanica Alestera, Selyse Florent, była żoną starszego z braci Roberta Stannisa Baratheona, którego poparł młodszy brat Alestera, Axell Florent, kasztelan Smoczej Skały.

Członkowie rodu Edytuj

O nieokreślonych stosunkach Edytuj

  • Bękart Florent - zabity pod bitwie nad Czarnym Nurtem.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki