FANDOM

Ród Mallister z Seagardu – jeden z najbardziej znanych rodów szlacheckich w Dorzeczu. Siedzibą rodu jest Seagard – twierdza położona na zachodnim wybrzeżu Dorzecza. Mallisterowie słyną z nieufności do Żelaznych Ludzi, z którymi zawsze ścierali się w bitwach. Ich herbem jest srebrny orzeł na fioletowym polu. Rodzinne motto to „Ponad resztą”.

Historia rodu Edytuj

Czasy Aegona Zdobywcy Edytuj

W czasie Podboju ród Mallisterów wspomagał Aegona Zdobywcę podczas jego wojny, buntując się przeciwko królowi Harrenowi Czarnemu z Harrenhal. Następnie złożyli hołd lenny Domowi Tullych i stali się ich chorążymi.

Czas Przed Rebelią Edytuj

W bliżej nie określonym czasie stryj lorda Jasona, ser Denys Mallister wstąpił do Nocnej Straży, przez lata piął się w górę hierarchii straży, aż został dowódcą Wieży Cieni, i kandydował na stanowisko lorda dowódcy nocnej straży, jednak przegrał.

Rebelia Roberta Baratheona Edytuj

W czasie Rebelii Roberta Baratheona Mallisterowie odpowiedzieli na wezwanie swego suzerena, tym bardziej że członek ich rodu prawdopodobnie brat lorda Jasona, Jeffory Mallister był członkiem drużyny Brandona Starka którą wyrznięto lub spalono w stolicy z rozkazu króla Aerysa II Targaryena. Walczyli dla lorda Hostera Tully’ego i wzięli udział w bitwie nad Tridentem. W czasie walki lord Jason pokonał trzech chorążych Targaryenów.

Rebelia Balona Greyjoya Edytuj

W czasie Rebelii Balona Greyjoya Mallisterowie walczyli u boku króla Roberta. W czasie wojny, flota Żelaznych Ludzi zaatakowała Seagard, ale lord Jason zdołał obronić port i zabił osobiście księcia Rodrika Greyjoya.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

W czasie kiedy rozpoczęła się Wojna Pięciu Królów Mallisterowie pozostali w Seagardzie, dołączyli później do Robba Starka, kiedy ten pomaszerował na Riverrun. Mallisterowwie biorą udział w bitwie w Szepczącym Lesie i bitwie pod Rivenrrun, syn lorda Jasona, Patrek Mallister jest jednym z osobistych strażników Robba Starka. Mallisterowie, tak jak wszyscy chorążowie Dorzecza i Północy koronują Robba Starka na swego króla.

Członkowie rodu pod koniec trzeciego stulecia Edytuj

Nieokreślone pokrewieństwo z linią główną

Domownicy Edytuj

Historyczni członkowie Edytuj