Fandom

Westeros&Essos

Ród Reed

1062strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ród Reed z Strażnicy Nad Szarą Wodą – wyspiarze zamieszkujący moczary Przesmyku, wiele lat temu władali nim jako królowie Mokradeł, aż do czasu uklęknięcia przed Starkami.

Charakterystyka Edytuj

Reedowie są bardzo ubodzy, widać to choćby po ich wyglądzie, ubierają się jak przeciętni szlachcice, są nazywani błotniakami albo żabojadami. Herbem rodu jest czarny Jaszczurolew na zielonym tle.

Historia Edytuj

Reedowie władali mokradłami jako ich królowie, aż do czasu kiedy Rickard Stark, król Północy, zdobył Przesmyk i pokonał Reedów, czyniąc ich swymi wasalami. Aby polepszyć stosunki, król Rickard wziął sobie za żonę córkę władcy mokradeł. Największymi wrogami Reedów i najbardziej znienawidzonymi są Freyowie z Przeprawy.

Rebelia Roberta Baratheona Edytuj

Ponieważ Reedowie byli chorążymi Starków, lord Strażnicy Nad Szarą Wodą Howland Reed wezwał swoich ludzi na wojnę. Uczestniczył w wielu bitwach buntowników, zaprzyjaźniając się z Eddardem Starkiem swym suzerenem. Eddard miał duży dług u Howlanda, kiedy ten pomógł mu dostać się do swej siostry i ocalił mu życie.

Wojna Pięciu Królów Edytuj

Tymczasem Howland razem ze swymi ludźmi wrócił na mokradła i zajął się ich doglądaniem, odcinając się od spraw południa i północy. Nie wiadomo, czy brał udział w Rebelii Balona Greyjoya. Przez kilka lat spokoju zdążył się ożenić i spłodzić dwoje dzieci – Meerę i Jojena. Prawdopodobnie miał kłopoty ze swym synem i spadkobiercą, ponieważ Jojen miał zielone sny.

Kiedy wybuchła Wojna Pięciu Królów Howland nie przybył na wezwanie Robba Starka, jednak dostał za zadanie ochronę Przesmyku przed Lannisterami. Howland wysłał swoje dzieci do Winterfell, aby złożyły przysięgę lojalności wobec rodu Starków. Jego dzieci jednak zostały uwiezione w zamku przez Theona Greyjoya, ale to dzięki nim udało się uciec Branowi i Rickonowi Stark przed Żelaznymi Ludźmi.

Członkowie Rodu Edytuj

  • Lord Howland Reed – Lord Strażnicy Nad Szarą Wodą, przyjaciel lorda Eddarda Starka.
    • Lady Jyana Reed – jego żona.
      • Meera Reed – pierwsze dziecko i córka Howlanda, szesnastolatka, doskonała wojowniczka.
      • Jojen Reed – drugie dziecko i syn Howalanda jego dziedzic, warg.

Chorążowie Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki