Fandom

Westeros&Essos

Ród Tully

1027stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ród Tully z Riverrun - jeden z najbardziej wpływowych rodów Dorzecza. Obecnie, głową tego rodu jest lord Edmure Tully. Charakterystycznymi cechami członków rodziny są kasztanowate włosy, wysokie kości policzkowe i jasne, niebieskie oczy.

Informacje ogólne Edytuj

Ród Tullych miał swoją siedzibę w Riverrun, ale obecnie Edmure Tully jest wydziedziczony z praw do zamku. Ich herbem jest srebrny pstrąg skaczący na mieszanym, czerwono-niebieskim polu. Dewiza Tullych brzmi: Rodzina, Obowiązek, Honor. Swoich zmarłych chowają w Czerwonych Widłach

Historia  Edytuj

Korzenie Tullych nie są dobrze znane. Rządzili Riverrun prawdopodobnie od czasów Ery Herosów, ale nigdy nie byli królami. Przez wieki, razem z pozostałymi lordami Tridentu byli poddanymi Żelaznych Ludzi. W czasie Podboju; Tully’owie byli pierwszymi lordami Dorzecza, którzy przeszli na stronę Aegona; lord Edmyn Tully poprowadził rebeliantów, którzy opuścili lorda Harrena Czarnego. Zwycięski Aegon nagrodził ich, czyniąc ich seniorami całego Dorzecza.

W czasie Rebelii Roberta lord Hoster Tully poparł stronnictwo Roberta. W zamian Eddard Stark i Jon Arryn mieli poślubić jego córki - Catelyn i Lysę

Wojna Pięciu Królów Edytuj

Ziemie Tullych były miejscem, w którym rozgrywały się główne wydarzenia w Wojnie Pięciu Królów. Południowa część Dorzecza została straszliwie spustoszona przez Lannisterów. Po Bitwie w Szepczącym Lesie i Bitwie Obozów, kiedy lordowie Północy i Tridentu ogłosili Robba Starka królem, lord Edmure Tully poparł ich i uznał Młodego Wilka za swojego seniora. Po Krwawych Godach Riverrun stało się siedzibą ser Emmona Freya, a Edmure stracił tytuł lorda.

Niegdyś zaprzysięgłe rody Edytuj

Dom Tully pod koniec trzeciego stulecia Edytuj

  1. o. P. - od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki