FANDOM

Ślio wspomniany Got wspomniany Sk wspomniany Nm wspomniany Udw wspomniany Tzs wspomniany

Rhaella Targaryen – siostra, żona i królowa króla Aerysa II Targaryena zwanego później Szalonym Królem, córka króla Jaehaerysa II Targaryena, urodzona pomiedzy 235 i 246 o. P.[1]. Matka księcia Rhaegara, księcia Viserysa i księżniczki Daenerys, zmarła zaraz po urodzeniu Daenerys w 284 o. P. na Smoczej Skale. Wnuczka Aegona V Targaryena.

Gdy była jeszcze niezamężną księżniczką jej dwórkami były m.in. Joanna Lannister, późniejsza żona lorda Tywina Lannistera i księżna Dorne (nie znamy jej imienia), matka księcia Dorne Dorana Martella i Elii Martell. Ser Bonifer Hasty wybrał ją na swoją królową miłości i piękna, gdy wygrał w tym czasie jeden z turniejów rycerskich.

Jej ojciec zmusił ją do poślubienia brata. Była nieszczęśliwa w małżeństwie, mąż regularnie bardzo brutalnie ją gwałcił (jak wspomina Jaime Lannister, stojący wtedy na straży pod drzwiami królowej).

Urodziła pierwsze dziecko, księcia Rhaegara, w dniu tragedii w Summerhall, w której zginęli jej dziad i jego najstarszy syn Duncan Targaryen, gdy Aegon V prawdopodobnie próbował wykluć w ogniu jajo smoka.

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.