FANDOM

Rhaenys Targaryen - córka i zarazem pierwsze dziecko księcia Rhaegara Targaryena i księżniczki Elli Martell.

Historia Edytuj

Rhaenys urodziła się w 280 o. P.[1] - na Smoczej Skale. Jej matka, Elia Martell, po narodzinach córki przez pół roku leżała przykuta do łóżka, ze względu na swoje delikatne zdrowie. Księżniczka Rhaenys z wyglądu bardzo przypominała swoją matkę. Niedługo po narodzinach została przedstawiona rodzinie przez swojego ojca, Rhaegara. Chociaż jej babcia, królowa Rhaelia Targaryen od razu pokochała swoją wnuczkę, król Aerys II Targaryen nie chciał nawet jej dotknąć i stwierdził, że pachnie "Dornijczykami".

Podczas najazdu na Królewską Przystań, Rhaenys schowała się pod łóżkiem. Niewiele to dało, ponieważ i tak została znaleziona i zamordowana przez ludzi Lannisterów. Miała wówczas 3 lata. Tywin Lannister nakazał zabić Rhaenys i Aegona, w dowód lojalności wobec Roberta Baratheona, choć on sam był wstrząśnięty brutalnością ich śmierci.

Według maestera Yandela Rhaenys została zamordowana w swoim łóżku. Twierdzi również, że są tacy, którzy mówią, że zginęła z rozkazu Aerysa II. Inni jeszcze uważają, że to Elia zabiła córkę, z obawy co mogłoby ją czekać, gdyby wrogowie Rhaegara dostaliby ją w ręce.

  1. 1,0 1,1 o. P. - od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki