FANDOM

Rhoynar - naród zajmujący niegdyś tereny brzegowe ogromnej rzeki Rhoyne w Essos. Zostali zmuszeni do ucieczki do Dorne w Westeros podczas wojny z Valyrią.

Historia Edytuj

Rhoynar cities.png

Miasta zamieszkiwane przez Rhoynarów. Obecnie wszystkie zniszczone przez Valyrian.

Rhoynar mieszkali w miastach-państwach wzdłuż rozległej sieci rzeki Rhoyne na 700 lat przed Lądowaniem Aegona. Kiedy Imperium Valyrii zagroziło im swoją ekspansją, książę Garin prowadził 250 000 wojowników, próbując ich pokonać. Mimo ogromnej liczebności swego wojska, Rhoynar ponieśli klęskę.

Wojowniczka i królowa Rhoynar, Nymeria zjednoczyła państwa-miasta do ucieczki przez Wąskie Morze do Westeros. Według mitu, pokierowała ona dziesięcioma tysiącami statków z delty rzeki Rhoyne, przez Morze Letnie i Stopnie, by w końcu wylądować na dornijskim wybrzeżu, u ujścia rzeki Zielona Krew. Nymeria poślubiła księcia Dorne, Morsa Martella ze Słonecznej Włóczni, i pomogła mu umocnić swe rządy w Dorne. Od tego czasu, Rhoynar żyli i mieszali się z Dornijczykami.

W trakcie i po ucieczce Rhoynar Valyrianie zniszczyli ich stolicę, Ny Sar, jak również wiele innych wielkich miast królestwa, w tym Chroyane, Ar Noy i Ghoyan Drohe; ich ruiny są nadal można obserwować podróżując rzeką Rhoyne.

Wygląd Edytuj

Rhoynar byli smukłymi ludźmi z gładką, oliwkową skórą, czarnymi włosami i ciemnymi oczami.

Kultura Edytuj

Rhoynar mieli szereg zwyczajów, które zasadniczo różniły się od głównego nurtu kultury andalskiej. Praktykowali pierworództwo, przez co spadkobiercy dziedziczyli swoje spadki niezależnie od swej płci. Tolerowali też homoseksualizm. Ze względu na swe pochodzenie z miast-państw, Rhoynar tytułowali się książętami i księżniczkami. Te i inne ich wpływy przetrwały w kulturze Dorne do dziś.

Rhoynar pierwotnie czcili szereg różnych bogów natury. Ich głównym bogiem była Matka Rhoyne lub Rzeka Matka, uosobienie rzeki Rhoyne. Porzuciwszy jednak swoją ojczyznę, przyjęli Wiarę Siedmiu.

Niektórzy potomkowie Rhoynar nie asymilują i nadal praktykują tradycje swoich przodków. Nazywają się „Sierotami znad Zielonej Krwi”. Osoby te żyją na tratwach budowanych wzdłuż rzeki Zielona Krew i uważają się za sieroty opuszczone przez Matkę Rhoyne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki