Fandom

Westeros&Essos

Richard Horpe

1065stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Ser Richard Horpe – rycerz z rodu Horpe, giermek króla Roberta I Baratheona, obecnie na służbie u króla Stannisa Baratheona, należy do Ludzi Królowej.

Wygląd i charakter Edytuj

Richard jest szczupły, ciemnowłosy, na twarzy ma mnóstwo blizn. Choć mówi się, że pożąda walki, to według Stannisa jest on zabójcą.

Historia Edytuj

Richard pochodzi ze szlacheckiego rodu Horpe, chorążych rodu Baratheonów. W młodości był giermkiem króla Roberta I Baratheona i marzył o dołączeniu do Gwardii Królewskiej, jednak ponieważ był bardzo lojalny wobec Baratheonów żona Roberta Cersei Lannister sprzeciwiła się powołaniu go do Gwardii (którą wypełniła własnymi ludźmi) i Robert go pominął.

Nie wiadomo, kiedy Richard dołączył do Stannisa. Wiadomo, że walczył w bitwie nad Czarnym Nurtem, gdzie razem z ser Justinem Masseyem uratował Stannisa i odprowadził go bezpiecznie na okręty. Pomimo klęski i beznadziejnej sytuacji Stannisa, Horpe pozostał przy jego boku. Richard zmienia wiarę na Czerwonego Boga i dołącza do ludzi królowej.

Kiedy Stannis wyrusza na Mur, Horpe płynie razem z nim, jest jednym z zaufanych ludzi Stannisa i jego prawą ręką. W biwie pod Murem zabija Dormunda, jednego z synów Tormunda.

Horpe jest obecny na naradzie wojennej, kiedy Stannis zamierza wyruszyć z Muru, towarzyszy również królowi w czasie wyprawy i bierze udział w bitwie o Deepwood Motte, a następnie wymarszu na Winterfell, jako drugi dowódca, stacjonuje w Crofters i jest ochroniarzem Stannisa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki