FANDOM

Got występuje Sk występuje Nm wspomniany Udw wspomniany Tzs wspomniany
GoT stub

Ta strona to zalążek artykułu.

TVBook

Rickon Stark – najmłodsze dziecko Eddarda i Catelyn, ma tylko trzy lata, kiedy rozpoczyna się akcja powieści. Rickon jest z natury agresywny i ma bardzo silną wolę. Zazwyczaj towarzyszy mu jego wilkor, Kudłacz.

Wygląd Edytuj

Rickon jest bardzo młody, ma jasne oczy i wiele cech wyglądu odziedziczył po Catelyn[2]. Kiedy jego matka wyrusza na południe, chłopiec nie chce strzyc swoich włosów. Przez to jego włosy są długie i skołtunione[3]. Jego młodość sprawia, że trudno jest mu radzić sobie ze zmianami, które spadają na życie chłopca oraz jego rodzinę. Wszystko to odzwierciedla się w jego wilkorze, Kudłaczu.

Bieżące wydarzeniaEdytuj

Gra o tron Edytuj

Rickon przygarną jednego ze znalezionych przez Starków wilkorów i nadał mu imię Kudłacz[4]. Po tym, jak jego ojciec opuścił Winterfell, a matka pogrążyła się w żalu i całe dnie spędzała przy łóżku okaleczonego Brana, chłopczyk wszędzie chodził za Robbem, płacząc[5]. Gdy dowiedział się, że brat również wyjeżdża, bardzo się zdenerwował. Został później znaleziony w kryptach Winterfell, gdzie zaatakował dwóch mężczyzn z Kudłaczem i żelaznym mieczem, zabranym z jednego z grobów. Kiedy Robb opuścił dom, Rickon odmówił pożegnania się[6]. Krótko po śmierci Eddarda w Królewskiej Przystani, zarówno Bran jak i Rickon mieli tę samą wizję ducha swojego ojca, siedzącego w kryptach[2].

Starcie królów Edytuj

Kiedy jego rodziną wstrząsnęło oburzenie wywołane śmiercią Eddarda, Rickon pozostał w znacznym stopniu bez nadzoru, jako że jego najstarszy brat i matka wyjechali na wojnę, a siostry były zakładniczkami w Królewskiej Przystani. Mieszkając sam w Winterfell z bratem kaleką, Branem, Rickon stał się nieokiełznany, często zachowywał się gwałtownie. Jego strach i wściekłość odbijały się na Kudłaczu, który zmienił się w dziką bestię i zaatakował kilka osób, zanim został zamknięty. Kilka razy wilkor Brana, Lato, był zmuszony do walki z Kudłaczem, by doprowadzić go do uległości. Rickon zaprzyjaźnił się z „Dużym” Walderem i „Małym” Walderem Freyem, gdy przybywają oni do Winterfell jako wychowankowie[7].

Rickon stał się zakładnikiem Theona Greyjoya, gdy zajmuje on Winterfell. Udało mu się później zbiec i ukrywać się w kryptach pod zamkiem wraz z Branem, Hodorem, rodzeństwem ReedówMeerą i Jojenem oraz dziką kobietą Oshą[8].

Po tym, jak Winterfell zostało splądrowane i spalone przez Ramsaya Snowa, grupka uciekinierów wydostała się na powierzchnię. Zastali Winterfell w ruinie oraz śmiertelnie ranionego maestera Luwina, który powiedział im, że Bran i Rickon muszą rozdzielić się i ukryć. Osha zgodziła się, by zaopiekować się Rickonem. Razem z chłopcem i Kudłaczem udała się w nieznane miejsce[9].

Taniec ze smokami Edytuj

Większość mieszkańców Westeros wierzyła, że Rickon nie żyje, ale lord Wyman Manderly i Robett Glover dowiedzieli się od Wexa (ocalałego ze złupienia Winterfell), że chłopiec przeżył. Wex wyjawił im – pisząc, jako że nie może mówić — że Rickon i kobieta uciekli na wyspę Skagos.

Gdy Davos Seaworth próbował przeciągnąć lorda Manderly’ego na stronę Stannisa Baratheona, Manderly przyprowadził na ich spotkanie Wexa i wyjaśnił, czego świadkiem był chłopak. Manderly mówił potem, że aby uznał Stannisa za króla, Davos musi przyjąć jego warunki. Poinformował Seawortha, że:

Roose Bolton ma córkę lorda Eddarda. Żeby mu przeszkodzić, Biały Port musi mieć syna Neda… i wilkora. Wilk będzie dowodem, że chłopiec jest tym, kim go ogłaszamy, gdyby Dreadfort próbowało nam zaprzeczyć. To jest moja cena, lordzie Davosie. Przeszmugluj do mnie dziedzica mojego lorda, a uznam Stannisa Baratheona za mojego króla.

Kiedy Davos zapytał, gdzie jest Rickon, Wex rzucił sztyletem w mapę z owczej skóry, zdobiącą ścianę. Ku przerażeniu Seawortha, nóż trafił w Skagos. Davos nie miał innego wyboru, jak tylko wyruszyć na osławioną wyspę, by odbić Rickona Starka[10].

Przypisy Edytuj