Fandom

Westeros&Essos

Riverrun

1026stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Riverrun - rodowa siedziba domu Tully od niemal tysiąca lat. Położona w Dorzeczu, w miejscu gdzie spotykają się dwie rzeki: Kamienny Nurt i Czerwone Widły.

Zamek Edytuj

Riverrun to spory, lecz nie ogromny zamek, zbudowany na planie trójkąta. Z dwóch stron otoczony jest wodą, a od trzeciej, zachodniej, wykopany jest głęboki rów. W czasie zagrożenia otwierane są śluzy, a rów wypełnia się wodą, co sprawia, że zamek z wszystkich swoich trzech stron otoczony jest wodą; staje się on wtedy wyspą i jest praktycznie nie do zdobycia.

Ściany twierdzy zbudowane są z piaskowca i wznoszą się bezpośrednio z wody. Mury posiadają strzałkowate blanki oraz wieże strażnicze. Odpowiednio zaopatrzone i obsadzone Riverrun może utrzymać mieszkańców (wraz z końmi) przez nawet dwa lata; garnizon dwustu żołnierzy jest wystarczająco liczny, aby odeprzeć większość ataków.

Gra o Tron Edytuj

Podczas Wojny Pięciu Królów, Riverrun jest oblegane przez Lannisterów, pod rozkazami Jaime’a Lannistera. Atak przerywa dopiero Robb Stark, zwyciężając w Bitwie Obozów. W Wielkiej Sali Riverrun Młody Wilk koronowany jest przez swych chorążych i lordów Dorzecza na Króla Północy.

Nawałnica Mieczy Edytuj

Po śmierci Robba Starka na Krwawych Godach, Tywin Lannister odbiera Riverrun domowi Tully i przekazuje je Emmonowi Frey’owi, tworząc dom Frey z Riverrun. Jednakże, Brynden Tully kontynuuje obronę zamku i nie ulega oblężeniu przeprowadzanemu przez Frey’ów.

Uczta dla Wron Edytuj

Jaime Lannister negocjuje poddanie zamku przed Tullych na rzecz Frey’ów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki