FANDOM

TVBook

Król Robb I Stark zwany Młodym Wilkiem – pierworodny syn i dziedzic lorda Winterfell i namiestnika Północy Eddarda Starka i jego żony lady Catelyn z domu Tully. Starszy brat Sansy, Aryi, Brana i Rickona oraz przyrodni brat Jona Snowa, siostrzeniec Edmure Tully’ego i Lysy Arryn oraz kuzyn lorda Roberta Arryna. Po śmierci ojca i wybuchu wojny domowej, lord Winterfell a po zwycięstwie nad Lannisterami w dwóch wielkich bataliach, został ogłoszony królem Północy i Tridentu przez swych lordów z Północy oraz możnych Dorzecza. Robb następnie starał się doprowadzić do utrzymania niepodległości swego królestwa, stając się najpierw zawszeć pokój z Żelaznym Tronem oraz zyskać sojuszników w osobie Renlyego Baratheona i Balona Greyjoya, król Północy najechał również ziemie zachodnie, jednak w tym czasie na jego królestwo na Północy najechali żelaźni ludzie, w czasie kampanii na zachodzie poślubił Jeyne Westerling co był bezpośrednią przyczyną jego upadku. Został zamordowany przez Freyów i Boltonów na weselu swego wuja nazwanymi później Krwawymi Godami razem z większością swych ludzi. Robb pozostał w pamięci wielu jednak jako doskonały wódz który nigdy nie przegrał żadnej bitwy. Jego wilkorem jest Szary Wicher.

Wygląd i Charakter Edytuj

Historia Edytuj

Młodość Edytuj

Robb został poczęty w czasie nocy poślubnej w czasie Wojny Uzurpatora, przez lorda Eddarda Starka, lord Winterfella i namiestnika Północy oraz lady Catelyn z rodu Tully. Robb urodził się jeszcze w czasie trwania rebelii, dokładnie pod jej koniec, w zamku swego dziadka w Riverrun w 283 o. P.[1]. Po zakończeniu rebelii lord Eddard powrócił na Północ, zabierając ze sobą świeżo narodzonego syna Robba oraz żonę Cat. Robb znalazł się w Winterfell razem ze swym przyrodnim bratem, bękartem jego ojca Jonem Snowem, obaj chłopcy szybko się ze sobą zaprzyjaźnili i stali się nierozłącznymi towarzyszami, mimo iż Snowem gardziła matka Robba, nie zdołała zaszczepić nienawiści pomiędzy przyrodnimi braćmi. Robb i Jon razem dorastali, ucząc się walki na miecze, kopie, jazdy konnej i innych rzeczy, zawiązali przy tym łagodną rywalizację miedzy sobą o to kto jest lepszy. Robb jako dziedzic Winterfell i całej Północy cały czas brał udział w ważnych sprawach, razem z Jonem uczestniczyła w naradach lora Starka, podejmowaniu gości, rozmowach, wymierzaniu sprawiedliwości, uczył się sprawowania rządów oraz odwiedzał Północne zamku w całej krainie, a także poznawał swych przyszłych lordów chorążych.

Robb jak każdy szlachetnie urodzony uczył się walki mieczem, kopią, buzdyganem i innymi rodzajami broni, jego nauczycielem walki był zbrojmistrz Winterfell ser Rodrik Cassel, zaś sztuki liczenia, czytania, pisania, historii i spraw związanych z zarządzaniem zajmował się maester Luwin, jeździectwa zaś uczył go koniuszy zamku Hullen.

W następnych latach na świat przyszło młodszego rodzeństwo Robba: Sansa (286 o. P.) Arya (289 o. P.), Bran (290 o. P.) i Rickon (295 o. P.), Robb bardzo mocno związał się z młodszym rodzeństwem które głęboko pokochał.

W wieku siedmiu lat poznał sześcioletnią Alys Karstark, swoja daleką krewniaczkę, córkę lorda Karholdu Rickarda Karstarka (lord Karstak planował zaręczyć swą córkę z Robbem) młody Stark w czasie uczty tańczył z Karstarkówną, chwaląc ją i stwierdzają że pięknie tańczy.

Kiedy w 289 o. P. wybuchła Rebelia Greyjoyów lord Stark wyruszył na wojnę przeciwko Żelaznym Wyspom, wspomagając króla Roberta. Ostatecznie wojna zakończyła się zwycięstwem sił Żelaznego Tronu. Jednym z warunku poddania się Żelaznych Wysp było to, że ostatni żyjący syn Balon Greyjoy, Theon Greyjoy, zostanie oddany w charakterze zakładnika i wychowanka lordowi Starkowi. Tak więc po zakończeniu rebelii w Winterfell pojawił się młody, 10-letni dziedzic Pyke. Mimo różnicy wieku (Robb miał wtedy 6 lat) oraz dużej różnicy kulturowej, Robb bardzo polubił awanturniczego i aroganckiego młodzieńca. Theon dołączył do Robba i Jona w naukach u maestera oraz w ćwiczeniach szermierczych. Greyjoy i Stark stali się bliskimi przyjaciółmi i towarzyszami w zabawach, walkach, nauce i polowaniach. Mimo iż Jon wielokrotnie ostrzegał Robba, aby nie ufał zbyt nadto Theonowi, Robb nic sobie nie zrobił ze słów przyrodniego brata. Robb także zaprzyjaźnił się z młodym Cleyem Cerwynem, który ze był częstym gościem w Wintrfell, jako że siedzibę Starków i Cerwyne leżały bardzo blisko siebie. Robb także poznał Benfreda Tallharta.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.

v  d  e
Lord: Król Jon Snow Dziedzic:
Dom Stark
Siedziba: Winterfell Ziemie: Północ
Tytuł(y): Król PółnocyLord WinterfellNamiestnik PółnocyProtektor Północy
Przodkowie:Brandon StarkBrandon ŁamaczDorren StarkRickard StarkRodrik StarkKarlon StarkTheon StarkOsric StarkTorrhen StarkCregan Stark
Obecni członkowie:Sansa StarkArya StarkBran StarkBenjen Stark
Zmarli członkowie:Rickard StarkBrandon StarkLyanna StarkEddard StarkKról Robb StarkTalisa StarkCatelyn StarkRickon Stark
Domownicy:Maester LuwinSer Rodrik CasselJory CasselVayon PooleJeyne PooleSepta MordaneStara NianiaHodorFarlenMikkenOshaMeera ReedJojen ReedBrienne z TarthuPodrick PayneDavos Seaworth

Więcej z Fandomu

Losowa wiki