FANDOM

Got występuje Sk wspomniany Nm występuje Udw występuje Tzs wspomniany

Lord Robert Arryn, zwany Sweetrobin – lord Orlego Gniazda, Obrońca Doliny, Namiestnik Wschodu oraz głowa rodu Arrynów, jedyny syn lorda Jona Arryna i jego trzeciej żony lady Lysy Arryn z rodu Tully, siostrzeniec lorda Edmure’go Tully’ego oraz lady Catelyn Stark, kuzyn Robba, Sansy, Aryi, Brana i Rickona Starków. Bardzo niesamodzielny, chorowity i zepsuty chłopiec przywiązany do matki, która w jego imieniu sprawowała regencje.

Wygląd i charakter Edytuj

Historia Edytuj

Wczesne Lata Edytuj

Roberta Arryn urodził się 292 roku o. P.[1], jego jedyny syn Królewskiego Namiestnika lorda Jona Arryna i jego trzeciej żony lady Lysy Arryn z rodu Tully. Jego matka była już wtedy po około 8 poronieniach, nie więc dziwnego, że zaczęła od wczesnych lat roztaczać zbytnią opiekę nad jej jedynym synem. Młody chłopiec został nazwany na cześć przyjaciela i wychowanka ojca, króla Roberta I Baratheona.

Młody Robert był jednak bardzo chorowity, cierpiał na padaczkę. Przy tym jego matka zaczęła być nadopiekuńcza, przez co Robert bardzo się do niej przywiązał i stał się bardzo niesamodzielny. Jako jedyny syn Jona stał się dziedzicem jego władzy nad Doliną Arrynów.

Przez długi czas Jon, zajęty sprawami państwa, nie mógł zwracać dużej uwagi na syna, jednak bardzo się o niego niepokoił ze względu na jego niesamodzielność, przywiązanie do matki oraz chorowitość.

Lord Jon aby, zapobiec dalszego zepsuciu Roberta przez swoją żonę, postanowił wysłać go na Smoczą Skałę na wychowanie do brata króla Roberta, Stannisa Baratheona, chociaż lorda Walder Frey proponował, aby Jon przyjął jego dwóch wnuków w zamian za jego syna. Ten jednak odmówił. Wszystko pokrzyżowała śmierć Jona, zorganizowana przez jego żonę oraz Littlefingera, który obiecał ją poślubić. Lady Lysa, teraz już wdowa, szybko wykorzystała sytuację i uciekła z Królewskiej Przystani, obawiała się króla Roberta, który pod namową swojej żony chciał zabrać jej syna i wysłać go na wychowanie do lorda Tywina Lannister, lorda Casterly Rock i ojca królowej.

Lord Orlego Gniazda Edytuj

Lysa uciekła bardzo szybko i jeszcze szybciej znalazła się w Orlim Gnieździe, gdzie jej syn został lordem Orlego Gniazda. Król Robert nie zadowolony z tego, jak postąpiła Lysa, zgodził się tylko na tytuł lorda, jednak odebrał Robertowi domenę Namiestnika Wschodu i przekazał go swemu szwagrowi, Jaimemu Lannisterowi. Nie powstrzymało to jednak Lysy, która zaczęła tytułować Roberta prawdziwym namiestnikiem Wschodu oraz Obrońcą Doliny. Ośmioletni Robert nie mógł jeszcze sprawować żadnych z tych urzędów, dlatego jego matka przejęła władze jako lady wdowa – regentka i sama zaczęła władać Doliną.

Ponieważ Robert był bardzo chorowity obawiano się, że umrze nie pozostawiając dziedzica, dlatego Lady Lysa i Robert wyznaczyli na swego następcę Harrolda Hardynga, jedynego potomka Jaspera Arryna.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 o. P. – od Podboju Aegona.