FANDOM

Lord Rodrik Forrester zwany również Rodrikiem Zuchwałym a później Rodrikiem Kulawym- najstarszy syn lorda Żelaznego Fortu, Gregora Forrestera i jego żony Elissy Forrester z rodu Branfield, starszy brat Ashera, Miry, Ethana, Talii i Ryona Forresterów, przyrodni brat Elsary i Josera Snowów, siostrzeniec Malcolma Branfielda. Jego ukochaną i narzeczoną jest lady Elaena Glenmore. Doskonały wojownik i dowódca. Po śmierci ojca i młodszego brata Ethana, Rodrik zostaje nowym panem rodu Forresterów oraz lordem Żelaznego Fortu i obrońcą żelaznych gajów.

Wygląd i charakter Edytuj

Rodrik odziedziczył rysy i wygląd ojca, ma brązowe długie włosy i niebieskie oczy. Jest dobrze zbudowany, barczysty i silny, choć ciało pokrywa mu wiele blizn z wielu walk. Po Krwawych Godach Rodrik nabawił się kalectwa, łamiąc sobie rękę, nogę oraz prawie roztrzaskując czaszkę. Ostatecznie ręka się zagoiła, tak samo, jak noga, choć nie ma w niej pełnej sprawności. Najbardziej widocznym piętnem dla Rodrika jest ogromna blizna na lewym policzku, którą zdobył w czasie Godów.

Rodrik jest urodzonym lordem, władczym, charyzmatycznym potrafiącym zmusić ludzi do posłuchu i posłuszeństwa, do tego obdarzony talentami dyplomatycznymi, żelazną wolą i sprytem był wprost idealnym lordem. Z wiekiem kiedy Rodrik zaczął dorastać stawał się coraz bardziej odpowiedzialny, obowiązkowy ale i również ponury i samotnym. Mimo tego noszącego się zamknięcia w sobie, Rodrik skrywa pod tą skorupą wielkie serce, szczerze i oddanie kocha swą rodzinę, za wszelką cenę stara się o nią dbać i ochronić każdego jej członka, po zostaniu lordem czuje się odpowiedzialny za rodzinę i ród i jest gotowy na wszystko aby tylko go ocalić. Szczególnie bliska więź łączyła go z młodszym bratem Asherem, z który najbliżej dorastał. Rodrika uważa się za strasznie poważnego i ponurego (co może być nieco przesadzone gdyż kiedy nim gramy mamy nieraz okazję żartować Rodrikiem). Jego narzeczoną i ukochaną jest lady Elaena Glenmore, towarzysza jego zabaw z dzieciństwa, oboje najpierw byli tylko przyjaciółmi, lecz potem nawzajem się pokochali.

Historia Edytuj

Rodrik urodził się w Żelaznym Forcie jako pierworodny syn i dziedzic lorda Żelaznego Fortu, Gregora Forrestera i jego żony Elissy Forrester z rodu Branfield. Później na świat przyszło młodsze rodzeństwo Rodrika: Asher, Mira, Ethan, Talia i Ryon Forresterowie. W młodości Rodrik był pogodnym i wesołym chłopcem, który godzinami bawił się w gaju razem z rodzeństwem. Już w młodym wieku rodzina zaczęła poszukiwać mu narzeczonej i znalazła mu w osobie Elaena Glenmore, z którą Rodrik się zaręczył. Młodzi spędzali ze sobą dużo czasu, z czasem się ze sobą zaprzyjaźnili, a później pokochali. W młodości kiedy Elaena go odwiedzała w Forcie, bawili się zwykle w chowanego w gaju, Rodrik nigdy nie miał problemów z jej znalezieniem, gdyż ta zawsze chowała się za tym samym drzewem.

Rodrik wraz z bratem Asherem uczył się walczyć pod okiem zbrojmistrza Żelaznego Fortu, ser Roylanda Degorego. Wyrósł na doskonałego wojownika, śmiertelnie niebezpiecznego i silnego, nie brakowało mu też charyzmy i zmysłu dowodzenia. Z biegiem czasu, kiedy Rodrik dorastał, zaczął się zmieniać, zdając sobie sprawę, że stanie na czele rodu po śmierci ojca. Stał się bardziej odpowiedzialny, obowiązkowy, ale przy tym poważny. Za młodu razem z bratem Asherem wymykali się z Fortu, aby opić się pitnym miodem, zawsze pili na umór, jednak to Asher zawsze pił do upadłego. Pewnego razu Rodrik przesadził z piciem i to Asher musiał go zanieść do fortu.

Kiedy rozpoczęła się Wojna Pięciu Królów, Forresterowie odpowiedzieli na wezwanie swych suzerenów Gloverów i ruszyli do Winterfell, aby wesprzeć Robba Starka w jego kampanii na południu. Lord Gregor zebrał swych ludzi i poprosił Rodrika, aby ten pozostał w Żelaznym Forcie, by się nim opiekować, jednak ten nie chciał słuchać i ruszył na południe razem z ojcem.

Rodrik walczył w wielu bitwach na południu, dowodząc kawalerią Forresterów z takim męstwem i oddaniem, że jego imię stało się znane wśród żołnierzy armii Lannisterów, jako budzące grozę.

Żelazo z Lodu Edytuj

Rodrik bierze udział w weselu lorda Edmurego Tully’ego, gdzie razem z przyjaciółmi i towarzyszami broni korzysta z chwili wytchnienia, przed kontynuacją kampanii. W czasie ślubu wychodzi na jaw zdrada lorda Waldera Freya, którego ludzie zdradzają ludzi z Północy i Dorzecza, atakując ich. Rodrik staje do walki, zabiją paru Freyów, jednak zostaje ciężko ranny i przygnieciony przez konia. Próbujący mu pomóc giermek jego ojca Gared Tuttle, widząc ogrom obrażeń stwierdza, że Forrester nie żyje. Rodrik zostaje uznanym za martwego.

Nieobecni Lordowie Edytuj

Powrót do Żelaznego Fortu Edytuj

Rodrikoki jednak udało się przeżyć Krwawe Gody, mimo ogromnych obrażeń na ciele. Młody Forrester budzi się na wozie ze zwłokami (jest uznany za martwego) ludzi pochodzącymi z Żelaznego Fortu oraz zwłokami swego ojca, lord Gregora, zabitego na Godach. Rodrik widząc zwłoki swego ojca, jest w tak głębokim szoku, że ponownie mdleje. Ponownie budzi się w Żelaznym Forcie, jednak zbrojmistrz zamku, ser Royland Degore przepędza woźnice z zamku, nie wierząc, że są to zwłoki Forresterów. Zdesperowany Rodrik wyczołguje się z wozu z trupami akurat w tym momencie, kiedy woźnica odjeżdża. Mimo ogromnych ran (złamania nogi i ręki, wielu innych pomniejszych ran oraz ogromnej rany na twarzy) zostaje rozpoznany przez zbrojmistrza i natychmiast zabrany do maestera Ortengryna.

Po trudnej operacji Rodrik budzi się w swoich komnatach witany przez swą siostrę Talię, ta ciepło wita brata a także informuje go o wszystkim co zaszło w domu pod jego nieobecność oraz o stanie jego zdrowia, prócz poparzonej twarzy, złamanej ręki i palów Rodrik ma poważnie uszkodzoną nogę w której prawdopodobnie nigdy nie odzyska dawnej sprawności. Rodrik dowiaduje się również że jego młodszy brat Ethan został zamordowany przez Ramsaya Snowa, z kolei teraz Forresterowie muszą się zmagać z garnizonem Whitehillów pozostawianym przez lord Ludda Whitehilla który chce doprowadzić do upadku ród z Żelaznego Fortu. Rodrik mimo ciężkiego stanu zdrowia postanawia stanąć na czele swego rodu i poprowadzić go do walki o przetrwanie. Forrester najpierw chce udać się na spotkanie ze swymi doradcami matką lady, Forrester, kasztelanem Żelaznego Fortu Duncanem Tuttlem, zbrojmistrzem ser Roylandem Degorem oraz masterem Ortengrynem. Jednak droga do wielkie sali jest długa a on nie jest w stanie chodzić, możemy wybrać spróbować iść sam lub aby pomogła nam Talia. Bez względu na to co wybierzemy Rodrik jest zaczepiany przez żołnierzy Whitehillów którzy nie chcą go przepuścić do sali. Po uporaniu się z żołdakami lord Forrester przybywa do swej rady, gdzie omawiana jest zła a niemalże beznadziejną sytuacje rodu. Forresterowie nie mają żadnych sojuszników a połowa ich sił zdezerterowała po śmierci lorda Ethana, do tego wszystkiego garnizon Whitehillów terroryzuje mieszkańców i rządził jakby byli u siebie. Od swej matki Rodrik jednak dowiaduje się że do Żelaznego Fortu zamierza jego narzeczona Elaena Glenmore aby zobaczyć swego ukochanego narzeczonego, Rodrik jednak musi przypieczętować zaręczyny gdyż po Krwawych Godach sytuacja jego rodu jest niepewna. Forrester potrzebuje jednak pomocy Glenmorenów dla tego musi przekonać swą ukochaną do niezrywania zaręczy.

Spotkanie z narzeczoną Edytuj

Po paru dniach do Żelaznego Fortu przybywa narzeczona Rodrika. Przed jej przyjazdem Rodrik podjął kroki, aby zapewnić sobie spokój poprzez uspokojenie ludzie Whitehilla (przez obcięcie im racji lub upicie) oraz posłał kruka do Królewskiej Przystani do swej siostry Miry, aby ta skorzystała ze swych wpływów na przyszła królową Margaery Tyrell i przekonała Glenmorenów do utrzymania sojuszu. Kiedy Eleana przybywa na spotkanie, lord Forrester ciepło ją wita, potem rozmawiają o sytuacji swoich rodzin i zaręczynach, jeśli odpowiednio poprowadziliśmy rozmowę oraz Mira wysłała list do Glenmorenów, Eleana przystanie na utrzymanie zaręczyn i ślub w najbliższym czasie, jeśli zaś Mira nie wyśle listu, Eleana w obawie przez Boltonami i Whitehillami, wbrew temu, co czuje do Rodrika, zerwie zaręczyny. W czasie rozmowy do sali wpada lord Ludd razem ze swoimi ludzi, twierdząc, że matka Rodrika zaprosiła go do Żelaznego Fortu. Lady Elissa chce, aby jej najmłodszy syn Ryon, przebywający w charakterze zakładnika na Szczycie, wziął udział w pogrzebie swego brata i ojca. Lord Whitehill jednak wykorzystuje prośbę na niekorzyść Rodrika, chcąc go tym sposobem upokorzyć i sprowokować, każe okazać sobie szacunek i pocałować swój pierścień. Symbolizowałoby to zależność, ucałowanie pierścienia wiąże się z oznaką szacunku oraz oddaniem hołdu lennego. Takim aktem Rodrik uznałby Ludda za swego seniora i że jest niżej w hierarchii. Rodrik może pocałować pierścień lub odmówić jego pocałowania. Jeśli Rodrik dokonał tego, Ryon pojawi się na pogrzebie, jeśli zaś nie, Ludd odbierze Forresterom ich część żelaznych lasów oraz nie puści Ryona na pogrzeb brata i ojca. Zamiast niego pojawi się Gwyn Whitehill, która rozmawiając z Rodrikiem o stanie jego brat, da słowo, że będzie dobrze opiekować się Ryonem. Zapewni także Rodrika, że nie zgadza się z postępowanie swojego ojca oraz, że chce pokoju. Na pogrzebie lordów Gregora i Ethana Rodrik wygłasza mowę pożegnalną, a następnie podpala stosy ogniem z drzewa żelaznego.

Miecz w Ciemności Edytuj

Przybycie Gryffa Whitehilla Edytuj

Po paru dniach do Żelaznego Fortu przybył mianowany przez Ramsaya Snowa dowódca garnizonu Whitehillów, czwarty syn lord Ludda, Gryff Whitehill oraz dowódca zbrojnych Harys. Gryff szybko dał się poznać jako arogancki, pewny siebie, agresywny i nienawidzący Forresterów człowiek, od razu po przybyciu uznał się za najważniejszą osobę w Żelaznym Forcie, zbeształ Rodrika i zajął wielką salę i kwatery Forresterów, a także brutalnie zaczął postępować z mieszkańcami twierdzy. Lord Forrester doskonale zdając sobie sprawę, że nie ma dosyć ludzi na otwartą wojnę, musi odstąpić od zbrojnego planu pokonania aroganckiego Gryffa i jego ludzi. Następnego dnia Rodrik spotyka się ze swą radą w celu omówienia sytuacji. Rodrik razem ze swymi ludźmi decyduje, że priorytetem ma być przepędzenie Gryffa lub uwolnienie wciąż więzionego Ryona (decyzja gracza) oraz planuje wykorzystać pomoc powracającego do Westeros Ashera oraz wpływy Miry w Królewskiej Przystani. Krótko po spotkaniu Rodrik zostaje zaczepiony przez kasztelana zamku, Duncana, który informuje go, że dostał tajną wiadomość od Gwyn Whitehill i chce ona spotkać się z Rodrikiem.

Spotkanie z Gwyn Whitehill Edytuj

Rodrik i Duncan docierają do miejsca spotkania, którym są gaje żelaznych drzew. Kiedy przybywają na miejsce, okazuje się, że liczący sobie setki lat gaj drzew został wycięty w pień przez Whitehillów. Rodriki jest tym faktem oburzony, doskonale zdaje sobie sprawę, że jeśli nie zatrzyma Ludda, ten wytnie wszystkie drzewa żelazne, co ostatecznie doprowadzi do zniknięcia tego rodzaju drewna z Westeros (w odróżnieniu od Whitehillów, Forresterowie posiadali rozległą wiedzę i umiejętności w dziedzinie lasów, pozwalające im prowadzić wycinki tak, aby nie wyniszczać lasów). Na miejscu Rodrik zastaje Gwyn. Rozmawiają o sytuacji między swoimi rodzinami. Gwyn po raz kolejny zapewnia, że nie zgadza się ze swym ojcem oraz chce namówić Rodrika do zawarcia pokoju. Informuje go również, że Ludd zamierza zniszczyć Forresterów, przesyła do Królewskiej Przystani ogromne sumy pieniędzy swojemu zaufanemu człowiekowi, który ma wykonać dla niego pewne zadanie oraz po to wysłał Gryffa w charakterze dowódcy, aby sprowokować Rodrika. Do tego Gwyn pyta o swego dawnego ukochanego Ashera oraz informuje Rodrika, że w jego radzie jest zdrajca, który sprzedał Forresterów, a lord Ludd zna teraz wszystkie zamiary i plany Rodrika. Spotkanie przerywa przybycie zbrojnych Whitehilla, a Rodrik jest zmuszony uciekać. Przed odjazdem Gwyn prosi lorda Forrestera, aby bez względu na sytuacje podporządkował się jej bratu. Rodrik wraca do Żelaznego Fortu i odwiedza wielką salę, kompletnie zrujnowaną przez zbrojnych ze Szczytu. Tam Rodrik zastaję swoją matkę, z którą chwilę rozmawia. Zaraz po rozmowie do sali wpada grupka żołdaków Whitehillów, którzy znieważają pamięć lord Ethana oraz grożą Rodrikowi. W zależności od naszej decyzji, Rodrik może ich uderzyć i ich pohamować lub im odpuścić.

Konfrontacja z Gryffem Edytuj

---

Synowie Zimy Edytuj

---

Gniazdo Żmij Edytuj

---

Lodowy Smok Edytuj

---

Relacje Edytuj

---

Cytaty Rodrika Edytuj

---

Cytaty o Rodriku Edytuj

---

Przypisy Edytuj

  1. o. P. – od Podboju Aegona.