FANDOM

Lord Roland Crakrehall – lord Crakehall i pan rodu Crakehall. Prawdopodobnie syn lord Sumnera Crakehalla, starszy brat Burtona Crakehalla, ma trzech synów Tybolta, Lylea i Merlona, wszyscy są rycerzami.

Historia Edytuj

Lord Roland został lordem Crakehall po śmierci lorda Sumnera Crakehalla czyli gdzieś od roku 281 o .P., który prawdopodobnie był jego ojcem. Miał młodszego brata Burtona Crakehalla i trzech synów Tybolta, Lylea i Merlona, wszyscy zostali rycerzami.

W czasie Rebelii Roberta Baratheona jako chorąży lorda Tywina Lannistera, przybył na jego wezwanie i razem z armią Zachodu pomaszerował na Królewską Przystań. Brał udział w Splądrowaniu Królewskiej Przystani. Roland dotarł do Czerwonej Twierdzy razem z ser Elyse Westerlingem, przybył tam po syna swego suzerena ser Jaimego Lannistera, znalazła Jaimego w sali tronowej zasiadającego na Żelazny Tron, a u jego stup spoczywał zamordowany przez niego król Aerys II Targaryen. Roland poinformował Jaimego o tym, że jego ojciec zajmuje miasta i zapytał go, kto powinien zostać nowym królem, miał na myśli wtedy lorda Tywina, Robert Baratheon i nowego Targarynena, Jaime poformował go, że to go nie obchodzi.

Gra o tron Edytuj

Roland odpowiada na wezwanie swojego suzerena lorda Tywina Lannistera, armia Crakehallów, jest z obiema armia Tywina i Jaimego. W walkach biorą udział także brat Rolanda i jego synowie. Nie wiadomo czy bierze udział w bitwie nad Zielonymi Widłami.

Starcie królów Edytuj

Lord Roland wycofuje się na zachód i dołącza do nowej armia ser Stafforda Lannistera, kuzyna lorda Tywina. Bierze udział w przegranej bitwie pod Oxcross, gdzie dostaje się do niewoli, choć pogłoski mówią, że został zabity. Lord Roland bierze udział w audiencji króla Joffreya I Baratheona, po bitwie nad Czarnym Nurtem.

Uczta dla wron Edytuj

Pod oblężeniu Riverrun, Jaime zastanawia się nad mianowaniem kolejnego nowego królewskiego namiestnika. Jaime uważa, że Roland pewien nim zostać.

Potomstwo Edytuj

Roland ma trzech synów.