FANDOM

Got-game-of-thrones-34775416-4256-2832
Lady Roslin Tully z rodu Freyów – to piąte dziecko i jedyna córka lorda Waldera Freya i jego szóstej żony, lady Bethany z rodu Rosbych; żona lorda Edmure’a Tully’ego.

Wygląd i charakter Edytuj

Lady Roslin jest w powieści szesnastoletnią panną. Mała jak na swój wiek, ma białą cerę i ładną twarz o małym podbródku, delikatnym nosie i wielkich brązowych oczach. Ma też długie do pasa, gęste, kasztanowe włosy, a jej talia i biodra są bardzo wąskie, ma też małe, kształtne piersi. Jest wesołą, łagodną dziewczyną mającą dar do muzyki.

Losy w powieści Edytuj

Roslin, przed swoim własnym pojawieniem się w powieści, jest wielokrotnie wspominana przez innych bohaterów. Jej bracia, pod rozkazem lorda Waldera Freya, aranżują jej małżeństwo z lordem Riverrun, Edmurem Tullym. Choć Edmure nie jest zachwycony małżeństwem bez wcześniejszego zobaczenia małżonki, zgadza się. Gdy Roslin spotyka po raz pierwszy swego narzeczonego, jest szczęśliwa, a i on jest zachwycony jej wyglądem.

Ślub i wesele przebiegały bez zarzutów aż do momentu pokładzin, kiedy to Edmure'a i Roslin wyprowadzono z sali, a resztę ludzi, w tym Robba Starka, Catelyn Stark i całą armię północy, okrutnie zabito. Edmura po pokładzinach wtrącono do lochów, natomiast Roslin pozostała pod opieką rodziny. Wkrótce okazało się, że Roslin spodziewa się dziecka oraz liczy na urodzenie córki.

Uczta dla wron Edytuj

Roslin tęskni za swoim ukochanym Edmurem. Jest w ciąży i modli się o to by ich dziecko było dziewczynką, ponieważ jeśli będzie chłopcem zostanie zabite przed Lorda Waldera. Jednak ser Jaime Lannister obiecuje jej, że wraz z Edmurem będą mogli zamieszkać w Casterly Rock.

Taniec ze smokami Edytuj

Jaime Lannister wspomina Tytosowi Blackwoodowi po kapitulacji Raventree Hall, że Edmure Tully i Roslin Frey będą mogli zamieszkać w Casterly Rock.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki