Fandom

Westeros&Essos

Słoneczna Włócznia

1040stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Słoneczna Włócznia (ang. Sunspear) - starożytna twierdza domu Martellów i stolica Dorne. Znajduje się na południowo-wschodnim wybrzeżu Westeros i otoczona jest z trzech stron morzem. Książęce Wodne Ogrody leżą 3 mile od niej, jadąc nadmorską drogą.

Opis Edytuj

Słoneczna Włócznia jest miastem chronionym przez trzy masywne mury okrążające się nawzajem. Wejście do miasta stanowi Potrójna Brama, gdzie bramy położone są jedna za drugą i umożliwiają proste przejście przez miasto, aż do Starego Pałacu. W przeciwnym razie trzeba podróżować przez mile wąskich uliczek, hałaśliwych bazarów i placów. Poza murami można znaleźć sklepy z cegły i lepianki bez okien.

Przylegając do zamkowych murów, miasto rozpościera się na zachód. Ceglane sklepy i rudery rozmieszczone są najbliżej murów, a na zachód od nich są stajnie, zajazdy, magazyny z winem, domy i posiadłości z własnymi murami. Więcej ruder i lepianek znajduje się poza miastem. Słoneczna Włócznia jest nie więcej niż miasteczkiem w porównaniu do na przykład Wolnych Miast, jest jej jednak najbliżej do miana „miasta” biorąc pod uwagę wszystkie grupy zabudowań w Dorne.

Wieże Słonecznej Włóczni Edytuj

  • Wieża Włóczni, masywna wieża z kamienia mierząca sto pięćdziesiąt metrów wysokości, z włócznią z pozłacanej stali na szczycie, długiej na kolejne trzydzieści stóp. Wysoko urodzeni więźniowie mogą być przetrzymywani w celach na szczycie tej wieży.
  • Wieża Słońca ma kopułę ze złota i szkła ołowiowego. Pod kopułą znajduje się sala tronowa, duży, okrągły pokój z grubymi oknami z kolorowego szkła. Podłogi są wykonane z jasnego marmuru. W sali tronowej są dwa fotele na podwyższeniu, wyglądające niemal identycznie, z tą różnicą, że jeden jest inkrustowany włócznią Martellów na oparciu, a drugi palącym słońcem Rhoyne na masztach statków Nymerii. Fotel z włócznią jest używany przez księcia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki