FANDOM

Księżniczka Shireen Baratheon – jedyna córka i dziecko króla Stannisa I Baratheona i lady Selyse Baratheon z rodu Florentów, jedyna dziedziczka swego ojca, a także Smoczej Skały, Końca Burzy i Żelaznego Tronu.

Wygląd i Charakter Edytuj

W powieściach jest jedenastoletnią dziewczyną o niezbyt ładnym wyglądzie – ma niebieskie oczy i czarne włosy ojca, kwadratową szczękę, odstające uszy Florentów, a dodatkowo szpeci ją pozostałość po przebytej w dzieciństwie szarej łuszczycy, która pokrywa część policzka i większość szyi. Mimo brzydkiego wyglądu Shireen jest uważana za słodkie dziecko, jest mądra, miła i nieśmiała. Jej jedynym towarzyszem zabaw jest przygłupi błazen Plama.

Historia Edytuj

Wczesne Życie Edytuj

Shireen urodziła się w siedzibie swego ojca na Smoczej Skale, w 289 o. P., jako jedyne dziecko królewskiego brata, lorda Smoczej Skały, Stannisa Baratheona i jego żony lady Selyse z rodu Florentów. W młodości Shireen zachorowała na szarą łuszczyce i choroba prawie ją zabiła. Po przebytej chorobie została jej pamiątka - złuszczona skóra na lewym policzku i szyi. Jako jedyne dziecko Stannisa była jego dziedziczką, czyli księżniczką Smoczej Skały, a jej wychowaniem zajął się maester Cressen. Jej towarzyszem zabaw jest przygłupi błazen Plama.

Księżniczka na Smoczej Skale Edytuj

Po śmierci jej stryja, króla Roberta I Baratheona, znając prawdę, że dzieci Roberta to tak naprawę owoc kazirodczego związku Cersei Lannister i jej brata, ser Jaimego Lannistera, jej ojciec koronuje się na króla, a Shireen, jako jego jedyne dzieck,o zostaje księżniczka i dziedziczką korony. W czasie, kiedy jej ojciec wyrusza na wojnę w Końcu Burzy i na stolicę, Shireen pozostaje na Smoczej Skale. Aby zemścić się na Stannisie za rozpuszczanie listów o nieprawym pochodzeniu Joffreya I Baratheona, Mała Rada i Cersei rozpuszczają plotkę, że Shireen nie jest dzieckiem Stannisa, tylko Selyse i przygłupiego błazna Plamy. Choć plotka jest mało wiarygodna, powtarza się ją wśród pospólstwa z upodobaniem.

Kiedy z Końca Burzy na Skałę przypłynął nieślubny kuzyn Shireen, Edric Storm, księżniczka bardzo go polubiła i zaprzyjaźniła się z nim. Często razem bawili się w ogrodzie Aegona. Po śmierci maestera Cressena jej nauki kontynuuje maester Pylos i pobiera je razem ze swym kuzynem i giermkiem swego ojca Devanem Seaworthem.

Ponieważ Melisandre zamierzała spalić Edrica Storma, królewski namiestnik, lord Davos Seaworth zorganizował ucieczkę chłopca. Po tym zdarzeniu Shireen jest smutna z powodu jego braku, a Stannis postanawia wyruszyć na Mur w celu jego obrony przed Dzikimi i Innymi. Shireen wyrusza na Mur razem z ojcem i matką.

Wyprawa na Mur Edytuj

Po dotarciu na Mur, Shireen pozostaje razem z matką we Wschodniej Strażnicy. Po bitwie o Mur Stannis wyrusza na południe, aby stawić czoła armii Boltonów i Żelaznych Ludzi, zaś Shireen pozostaje razem z matką w Strażnicy jeszcze na jakiś czas. Jej matka zamierza przenieść Shireen razem z dworem ze Strażnicy do Nocnego Fortu, zamku na murze, który Nocna Straż podarowała królowi Stannisowi. Po drodze Shireen razem z matką odwiedzają Czarny Zamek. Dziewczynka zgodziła się pomóc ojcu nie wiedząc, że wydaje na siebie wyrok. Stannis za namową Melisandre spalił córkę w ofierze bogu.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne Skrzydła, Mroczne Słowa Ścieżka Kar A Teraz Jego Warta Dobiegła Końca Pocałowana przez Ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i Dziewica Cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki

Więcej z Fandomu

Losowa wiki