FANDOM

GoT stub.svg

Ta strona to zalążek artykułu.

Starcie Królów – druga z siedmiu planowanych powieści w sadze Pieśń lodu i ognia, epickiej serii fantasy stworzonej przez amerykańskiego pisarza George R.R Martina. Po raz pierwszy została opublikowana 16 listopada 1998 r., w Wielkiej Brytanii. W maju 2005 Meisha Merlin wydała ze znacznym opóźnieniem limitowaną edycję powieści, zilustrowaną przez Johna Howe.

„Starcie Królów” jest również nazwą pierwszego rozszerzenia do gry planszowej "Gra o Tron".

Fabuła Edytuj

„Starcie Królów” rozpoczyna się w czasie zakończenia wydarzeń z „Gry o tron”. W Siedmiu Królestwach trwa wojna domowa, Nocna Straż wyrusza na rekonesans na północ od Muru, by zbadać pogłoski o aktywności Dzikich, a na odległym wschodzie Daenerys Targaryen kontynuuje swoją misję, aby powrócić do Westeros i zdobyć Żelazny Tron. Powieść obejmuje większość roku 299 o. P.

W Siedmiu Królestwach Edytuj

W Dorzeczu Edytuj

W Riverrun, nowo koronowany król Północy i Dorzecza, Robb Stark, przekazuje warunki pokoju z królem Joffreyem I Baratheonem, swemu jeńcowi ser Cleosowi Freyowi, nowy król za pokój żąda zrzeczenia Dorzecza i Pólnocy przez Joffreya, spodziewając się że Lannisterowie odmówią, szykuje się do ataku na Krainy Zachodu, podąży do pozyskania sojuszników, dla tego wysyła swą matkę lady Catelyn Stark do króla Renlyego Baratheona za propozycją sojusz, oraz swego przyjaciela Theona Greyjoya na Żelazne Wyspy, aby przekonał do sojuszu swego ojca lorda Balona Greyjoya, sam zaś rozpoczyna najazd na Zachód.

Tymczasem Arya Stark, podająca się za chłopca Arry, ucieka ze stolicy, przy pomocy Yorena, brata z Nocnej Straży, zamierza dotrzeć do Riverrun do brata i matki, jednak w czasie podróży konwój zostaje zaatakowany , a Arya i jej przyjaciele zostają zabrani do Harrenhal.

Na Smoczej Skale Edytuj

Na Smoczej Skale, koronuje się brat Roberta który zna prawdę o pochodzeniu Joffreya, Stannis Baratheon,

Saga Pieśń lodu i ognia autorstwa George’a R.R. Martina
Powieści Gra o tron (1996) • Starcie królów (1998) • Nawałnica mieczy (2000) • Uczta dla wron (2005) • Taniec ze smokami (2011) • Wichry zimy (w przygotowaniu)Sen o wiośnie (w przygotowaniu)
Serial Gra o tron
Ścieżka dźwiękowa pierwszego sezonu

Sezon 1Sezon 2Sezon 3Sezon 4Sezon 5Sezon 6Sezon 7

Opowieści z Siedmiu Królestw Wędrowny rycerzWierny mieczTajemniczy Rycerz
Gry komputerowe Game of ThronesGame of Thrones - A Telltale Games SeriesGame of Thrones AscentGra o tron: Początek
Inne media Gry planszowe Gra o tron i Bitwy WesterosGra fabularnaGra karciana

Więcej z Fandomu

Losowa wiki