FANDOM

Oldtown Pin

Lokalizacja miasta.

Stare Miasto – (ang. Oldtown) – jedno z największych miast w Westeros i zdecydowanie najstarsze, zbudowane przez Pierwszych Ludzi przed Inwazją Andalów. Miasto położone jest w południowo-zachodniej części Westeros, przy ujściu rzeki Miodowiny, która wpada do Morza Zachodzącego Słońca. W Starym Mieście kończy się Różany Trakt, łączący je z Wysogrodem i Królewską Przystanią.

Historia Edytuj

Stare Miasto przetrwało Inwazję Andalów, otwierając przed nimi bramy, nie odpierając ich. Panowanie Aegona I jest datowane od jego wejścia do miasta i jego potwierdzenie jako króla przez Wielkiego Septona. Podczas Wiosny Wielkiej Zarazy, bardziej od Starego Miasta ucierpiala jedynie Królewska Przystań.

Opis Edytuj

Miasto znane jest przede wszystkim jako siedziba Cytadeli, domu maesterów, którzy służą jako radcy, lekarze, naukowcy i opiekunowie kruków w Siedmiu Królestwach.

Gwieździsty Sept znajdujący się w mieście był siedzibą Wiary Siedmiu dopóki nie wybudowano Wielkiego Septu Baelora w Królewskiej Przystani. Inne septy to m.in. Sept Żeglarza, Sept Lorda i Siedem Sanktuariów. Świątynie, które służą zagranicznym żeglarzom znajdują się przy nabrzeżach.

Stare Miasto jest również jednym z najważniejszych portów w Siedmiu Królestwach. Handlowe statki z całego Westeros, a także Wysp Letnich, Wolnych Miast i innych krain zza Wąskiego Morza tłoczą się w przystaniach.

Oldtown6x10
Oldtown 6x10

Ośmiusetmetrowa latarnia.

Samo miasto jest oszałamiająco piękne; wiele rzeczułek i kanałów krzyżuje się z jego uliczkami; powszechne są zapierające dech w piersiach rezydencje z kamienia. Na próżno szukać tutaj nędzy Królewskiej Przystani, która uzurpuje sobie pozycję najznakomitszego miasta Westeros.

Największą budowlą w mieście, a także najwyższym budynkiem w Westeros jest wieża Hightower, masywna latarnia morska, która sięga na jakieś 800 metrów ku niebu. Zwieńczona jest ogromną latarnią, której światło można zobaczyć na wiele mil w głąb morza.

Miasto jest strzeżone przez straż miasta, dowodzoną przez Ser Moryna Tyrella, wuja lorda Mace’a. Miastem włada dom Hightower. Kiedyś panowali tu królowie, potem przysięgli wierność domowi Gardener, a później, po Podboju stali się wasalami Tyrellów. Hightowerowie znani są z lojalności i dzielności. Obecnym władcą miasta jest lord Leyton Hightower.