FANDOM

Starszy nad Szeptaczami lub Starsza nad Szeptaczamikrólewski mistrz szpiegów i członek małej rady w Królewskiej Przystani. Jest on zobowiązany do zbierania informacji z całych Siedmiu Królestw i zza Wąskiego Morza. Otrzymuje on tytuł lorda, jednak nie nadaje mu się żadnych ziem.

Historia Edytuj

Tyanna z Pentos, najgroźniejsza z żon Maegora I Targaryena, służyła mu jako Starsza nad Szeptaczami[1].

Larys Strong, lord Harrenhal zwany „Larys Clubfoot”, służył jako Starszy nad Szeptaczami podczas rządów Viserysa I[2].

Lady Mysaria, zwana Lady Misery, służyła jako Starsza nad Szeptaczami Czarnym podczas Tańca smoków [3].

Chociaż nie był tytułowany Starszym nad Szeptaczami,[4] Brynden Rivers, znany jako Lord Bloodraven, posiadał sieć szpiegów, kiedy zasiadał w Małej Radzie Daerona II[5]. Został później Starszym nad Szeptaczami Aerysa I, a także Namiestnikiem[6].

Varys, zwany Pająkiem, był Starszym nad Szeptaczami Króla Aerysa II i Króla Roberta I.

Obecne Wydarzenia Edytuj

Gra o tron Edytuj

Varys służył jako Starszy nad Szeptaczami Robertowi Baratheonowi i jego następcy, Joffreyowi Baratheonowi.

Aktualnie Varys służy Daenerys Targaryen oraz przysiągł jej wierność i pomoc swoją radą.

Uczta dla wron Edytuj

Odkąd Varys zniknął z Królewskiej Przystani w noc zamordowania lorda Tywina, królowa Cersei Lannister powołuje Qyburna jako nowego Starszego nad Szeptaczami króla Tommena[7].

Przypisy Edytuj

  1. Świat lodu i ognia, Królowie z dynastii Targaryenów: Maegor I.
  2. Księżniczka i królowa.
  3. Świat lodu i ognia, Królowie z dynastii Targaryenów: Viserys I.
  4. World of Ice and Fire Update – Spymaster
  5. Rycerz Siedmiu Królestw, Tajemniczy rycerz.
  6. Świat lodu i ognia, Królowie z dynastii Targaryenów: Aerys I.
  7. Uczta dla wron, rozdział 17, Cersei IV.