FANDOM

Starszy nad Szeptaczami lub Starsza nad Szeptaczami – to królewski mistrz szpiegów i członek Małej Rady w Królewskiej Przystani. Jest on zobowiązany do zbierania informacji z całych Siedmiu Królestw i zza Wąskiego Morza. Otrzymuje on tytuł lorda, jednak nie nadaje mu się żadnych ziem.

HistoriaEdytuj

Tyanna z Pentos, najgroźniejsza z żon Maegora I Targaryena, służyła mu jako Starsza nad Szeptaczami.[1]

Larys Strong, lord Harrenhal zwany „Larys Clubfoot”, służył jako Starszy nad Szeptaczami podczas rządów Viserysa I.[2]

Lady Mysaria, zwana Lady Misery, służyła jako Starsza nad Szeptaczami Czarnym podczas Tańca smoków. [3]

Chociaż nie był tytułowany Starszym nad Szeptaczami,[4] Brynden Rivers, znany jako Lord Bloodraven, posiadał sieć szpiegów, kiedy zasiadał w Małej Radzie Daerona II.[5] Został później Starszym nad Szeptaczami Aerysa I, a także Namiestnikiem.[6]

Varys, zwany Pająkiem, był Starszym nad Szeptaczami Króla Aerysa II i Króla Roberta I.

Obecne WydarzeniaEdytuj

Gra o tronEdytuj

Varys służy jako Starszy nad Szeptaczami Robertowi Baratheonowi i jego następcy, Joffreyowi Baratheonowi.

Uczta dla wronEdytuj

Odkąd Varys zniknął z Królewskiej Przystani w noc zamordowania lorda Tywina, królowa Cersei Lannister powołuje Qyburna jako nowego Starszego nad Szeptaczami króla Tommena.[7]

  1. Świat lodu i ognia, Targaryeńscy Królowie: Maegor I.
  2. Księżniczka i królowa.
  3. Świat lodu i ognia, Targaryeńscy Królowie: Viserys I.
  4. World of Ice and Fire Update - Spymaster
  5. Rycerz Siedmiu Królestw, Tajemniczy rycerz.
  6. Świat lodu i ognia, Targaryeńscy Królowie: Aerys I.
  7. Uczta dla wron, rozdział 17, Cersei IV.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki