FANDOM

Staw Dziewic – miasto w Dorzeczu. Leży niedaleko Zatoki Krabów. Jest ono siedzibą rodu Mooton. Miasto wzięło swoja nazwę od stawu, gdzie legendarny Florian po raz pierwszy ujrzał Jonquil, kąpiącą się wraz ze swoimi siostrami. Zamek w Stawie Dziewic znajduje się na wzgórzu, a samo miasto jest otoczone murami. Wokół teren jest pokryty wzgórzami.

Ze Stawu Dziewic biegną do Królewskiej Przystani dwie drogi. Jedna biegnie przez Duskendale i dalej wzdłuż wybrzeża. Jest to szybsza droga.

Miasto Edytuj

Staw Dziewic ma ruchliwy port, rybacy łowią ryby i zbierają małże w wodach na północ od miasta.

Historia Edytuj

Nawałnica mieczy Edytuj

Staw Dziewic został splądrowany podczas Wojny Pięciu Królów. Kiedy ser Jaime Lannister, ser Cleos Frey i Brienne z Tarthu przejeżdżali przez miasto w drodze na południe mury miejskie były opuszczone, bramy rozbite, a połowa domów i sklepów spalona. Po Bitwie o Duskendale lord Randyll Tarly pomaszerował do Stawu Dziewic, zajął miasto i uwięził lorda Williama Mootona w wieży.

Uczta dla wron Edytuj

Lord Tarly rozpoczął odbudowę Stawu Dziewic i poluje na banitów, którzy nawiedzają tereny wokół miasta.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki