FANDOM

Syrio Forel – mistrz szermierzy i były Pierwszy Miecz Wolnego Miasta Braavos.

Wygląd i charakter Edytuj

Szczupły mężczyzna o łysej głowie i nosie długim, niczym ptasi dziób. Mówi z lekkim akcentem jednego z Wolnych Miast. Pierwszy Miecz u Morskiego Lorda z Braavos, gdzie przez dziewięć lat nie znalazł się nikt lepszy od niego w walce na miecze.

Gra o tron Edytuj

Eddard Stark zatrudnia Forela jako nauczyciela fechtunku jego młodszej córki, Aryi. Syrio jest niekonwencjonalnym nauczycielem, w procesie edukacji uwzględnia nietypowe zachowania Aryi (dziewczynka podczas nauki chwyta drewniany miecz lewą ręką). Oprócz treningów związanych z posługiwaniem się mieczem, Forel troszczy się o wszechstronny rozwój swej podopiecznej, zlecając jej niekonwencjonalne ćwiczenia, mające na celu wypracowanie większej zwinności i szybkości: łapanie kotów, czy długotrwałe balansowanie na jednej nodze. Syrio nie zaniedbuje też rozwoju duchowego Aryi – przekazuje jej idee wodnych tancerzy. Podkreśla, że oprócz umiejętności szermierczych liczy się także spostrzegawczość, a wodny tancerz korzysta ze wszystkich zmysłów.

Po aresztowaniu Neda Syrio stawia opór lannisterskim żołnierzom. Za pomocą drewnianego miecza skutecznie odpiera ataki ludzi, którzy przyszli po Aryę. Pokonuje pięciu lekkozbrojnych przeciwników, ale w konfrontacji z zakutym w stal rycerzem Gwardii Królewskiej Syrio nie ma szans. Dzięki jego poświęceniu dziewczynka ucieka.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I

Więcej z Fandomu

Losowa wiki