FANDOM

Serial występuje Got występuje Nm występuje

Tobho Mott – mistrz płatnerski z Królewskiej Przystani. Jego sklep znajduje się na początku ulicy Stalowej. Według jego samego, jako jedyny płatnerz w mieście umie nadać metalom broni i zbroi kolor bez używania farby[1]. Nauczył się kowalstwa w Qohorze. Twierdzi, że zna zaklęcia i metody produkcji valyriańskiej stali[1]. W serialu gra go Andrew Wilde[2].

Kuźnia Edytuj

Jego sklep jest większy, niż inne budynki na ulicy, zbudowany z drewna i tynku. Wyższe partie sklepu górują nad nią. Podwójne drzwi ozdobione są płaskorzeźbą z hebanu i czardrewna, przedstawiająca scenę polowania. Wejścia strzegą dwaj kamienni rycerze w czerwonych zbrojach, mających kształty gryfa i jednorożca[1].

Bieżące wydarzenia Edytuj

Gra o tron Edytuj

Gendry 1x04

Gendry w warsztacie Tobho.

Lord Eddard Stark odwiedza sklep Tobha podczas swych prób odkrycia, kto stał za zabójstwem Jona Arryna. Tam Tobho Mott przedstawia im Gendry’ego, jednego z niepotwierdzonych bękartów Roberta Baratheona, który pracował u niego jako uczeń[1].

Nawałnica mieczy Edytuj

Na prośbę Tywina Lannistera Tobho przetopił Lód, aby uzyskać dwa nowe miecze[3]. Jeden z nich otrzymał w darze ślubnym Joffrey Baratheon i nazwał go Wdowi Płacz. Drugi dostał Jaime Lannister i nadał mu nazwę Wierny Przysiędze, po czym dał go Brienne z Tarthu[4].

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I
POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy bogowie i nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis

Przypisy Edytuj