Fandom

Westeros&Essos

Tommen Baratheon

1038stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Udostępnij

Król Tommen I Baratheon – członek rodu Barathenów w Królewskiej Przystani, trzecie dziecko i drugi syn Cersei z rodu Lannisterów i oficjalnie króla Roberta Baratheona. Prawdziwym ojcem chłopca jest brat jego matki, Jaime Lannister. Młodszy brat Joffrey’a i Myrcelli. Po śmierci swego brata został dwudziestym królem Siedmiu Królestw zasiadającym na Żelaznym Tronie, a także poślubił wdowę po swym bracie Margaery Tyrell.

Charakterystyka Edytuj

Choć Tommen z wyglądu przypomina Lannistera, nie odziedziczył przystojnej twarzy Joffreya. Chłopiec ma złociste włosy matki, zielone oczy i pulchną, różową buzię.  Tommen jest w odróżnieniu od brata miłym chłopcem. Łatwo wpada w zapał. Jest niezdecydowany, gdy napotyka na opór zaczyna się wycofywać. Bardzo chciałby mieć kotka, a to marzenie spełniła jego żona w Uczcie dla wron. Nie lubi za to brukselki (sam mówi, że gdy dorośnie, wyjmie warzywa spod prawa). Za przykład wybrał sobie swego szwagra, ser Lorasa.

Biografia Edytuj

Dzieciństwo  Edytuj

Tommen urodził się 290 o. P.[1] roku jako syn królowej Cersei Lannister i króla Roberta, jednak prawdziwym ojcem chłopca jest jego wuj Jaime Lannister.

Nie wiemy za dużo o dzieciństwie Tommena. Nie był dziedzicem królestwa, więc zapewne miał zostać rycerzem, mimo że nie był zbyt dobry w sztuce walki. 

Gra o tron Edytuj

Chłopiec towarzyszył swemu ojcu podczas wizyty w Winterfell, gdzie zaprzyjaźnił się z Branem. W czasie jednego z ich zabawowych pojedynków zostaje pokonany. Ogólnie nie bierze udziału w akcji książki. 

Starcie królów Edytuj

Pod koniec turnieju, w dzień imienia króla Joffreya, walczył z wypchanym słomą manekinem i spadł z konia. Podczas marszu króla Stannisa na Królewską Przystań został odesłany przez matkę do Rosby w celu zapewnienia mu bezpieczeństwa. 

Nawałnica mieczy Edytuj

Tommen jest obecny na ślubie swego brata i widzi jak ten umiera.

Po śmierci Joffreya został koronowany na króla i staje się dwudziestym królem zasiadającym na Żelaznym Tronie.

Uczta dla wron Edytuj

W tej książce, mimo protestów Cersei, następuje ślub Tommena z wdową po bracie, Margaery Tyrell, ma to przypieczętować kontynuacje sojuszu z Tyrellami. Mimo że jest on teraz królem, nie odgrywa dużej roli w polityce. Siedem Królestw jest praktycznie rządzone przez jego Małą Radę i jego matkę jako królową regentkę, a próby buntu przeciwko matce, podsycane przez Margaery, nie udają się.

Tommen dużo czasu spędza z żoną i jej otoczeniem, jest również bardzo zafascynowany rycerstwem. Od swej żony dostaje trzy koty, które stają się jego ulubieńcami. Praktycznie nie ma pojęcia, co dzieje się w jego królestwie, jego jedynym obowiązkiem jest potwierdzanie dekretów przez przykładanie pod nimi królewskiej pieczęci.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE I
POJAWIENIA W SEZONIE II
Północ pamięta Ciemne krainy Co jest martwe, nigdy nie umrze Ogród kości Duch Harrenhal
Starzy Bogowie i Nowi Człowiek bez honoru Książę Winterfell Czarny Nurt Valar Morghulis
POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Kobieta w czerwieni Dom Krzywoprzysięzca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy
  1. 1,0 1,1 o. P. - od Podboju Aegona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki