FANDOM

Serial występuje
TVBook
Wielu małych człowieczków próbowało przebić mi serce mieczami. A teraz wiele małych szkieletów leży pogrzebanych w lesie.
— Tormund do Jona Snow[1]

Tormund, znany również jako Tormund Zabójca Olbrzyma i Tormund Piorunowa Pięść – słynny wśród dzikich wojownik, jeden z popleczników Mance’a Raydera. Miał czterech synów, Toregga, Torwynda, Dryna i Dormunda oraz córkę Mundę.

Charakterystyka Edytuj

Jest szerokobarczystym mężczyzną z rudą brodą.

Biografia Edytuj

Tormund był wśród tych, którzy zgromadzili się w namiocie Mance’a Raydera, kiedy zaprezentowano Jona Snow. Pokazał mu olbrzymy. Jon dołączył do drużyny Tormunda, razem z Ygritte i Rykiem Długą Włócznia .

Kiedy Jon Snow po pierwszym ataku na Czarny Zamek przybył pertraktować z Mancem w imieniu Nocnej Straży, Tormund był pierwszym, który go przywitał. Zaprowadził Jona do namiotu Mance’a. Bronił praw Jona do przemowy przed Mancem. Kiedy Stannis Baratheon zaatakował Dzikich, Tormund poprowadził potrójną linie włóczników. Zostali oni zaatakowani przez flankę rycerzy i rozbici. Po bitwie zaczął zbierać rozproszonych Dzikich.

Po ujęciu Mance’a Raydera, Tormund został nowym dowódcą resztek armii Dzikich.

Jon wysyła Val, by odnalazła Tormunda i zaoferowała mu pokój. Tormund zaakceptował warunki i pojechał na Mur. Dzikim nie spodobały się warunki zaproponowane przez Nocną Straż, ale po dziesiątkujących ich atakach Innych, przystali na nie.

Tormund przekazał Straży wszelkie bogactwa Dzikich, łącznie z synami wodzów, jako zakładnikami. Nazwał to „Ceną Krwi”. Tormund jako pierwszy przekazuje swe kosztowności, oddając swoje złote bransolety (Jon pozwolił mu je zachować, lecz Tormund nie wyraził na to zgody, tłumacząc, że nie mógłby tego zrobić, gdy jego lud musi zrezygnować z bogactw).

Zgodnie z paktem pokojowym, Dzicy będą zajmować opuszczone zamki wzdłuż Muru, by pomóc Straży bronić się przed Innymi, podczas gdy Wolni Ludzie będą osiedlać się w Darze i Nowym Darze. Jon Snow przekazuje Tormundowi Dębową Tarczę.

Jon poprosił Tormunda o pomoc w ratowaniu Cottera Pykea i osieroconych ludzi w Hardhome, jednak planowana misja została wstrzymana, kiedy Jon otrzymał list od Ramsaya Boltona. Tormund, słysząc zawartość listu, zgadza się na marsz z Jonem na południe.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE III
Valar Dohaeris Mroczne skrzydła, mroczne słowa Ścieżka kar A teraz jego warta dobiegła końca Pocałowana przez ogień
Wspinaczka Niedźwiedź i dziewica cud Drudzy Synowie Deszcze Castamere Mhysa
POJAWIENIA W SEZONIE IV
Dwa miecze Lew i Róża Wyzwoliciel z łańcuchów Wierny Przysiędze Pierwszy tego imienia
Prawa ludzi i bogów Przedrzeźniacz Góra i Żmija Strażnicy na Murze Dzieci
POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy
POJAWIENIA W SEZONIE VII
Smocza Skała Zrodzona z Burzy Sprawiedliwość królowej Łupy wojenne
Wschodnia Strażnica Za Murem Smok i Wilk

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj