FANDOM

link={{{serial}}}Book.png
Jesteś moją królową. Królową Dorne.
— Trystane do Myrcelli Baratheon[1].

Książę Trystane Martell - trzecie dziecko i drugi syn księcia Dorne, Dorana Martella i jego żony Mellario z Norvos, jego starszym rodzeństwem jest Arianne i Quentyn.

Historia Edytuj

Trystane urodził się 287 o. P.[2] w stolicy Dorne Słonecznej Włóczni, jako drugi syn i trzecie dziecko księcia Dorana Martella i jego żony Mellario z Norvos. Jego rodzice wzięli ślub z miłości jednak rozstali się z powodu różnic kulturowych: Lady Mellario nigdy nie wybaczyła mężowi, że oddał ich małego syna Quentyna na wychowanie lordowi Ormondowi Yronwood. Trystane ma dwoje starszego rodzeństwa, siostrę Arianne Martell, dziedziczkę Słonecznej Włóczni i brata Quentyna Martella.

Kiedy rozpoczęła się Wojna Pięciu Królów, Dorne zachowało neutralność do czasu, kiedy Królewski Namiestnik Tyrion Lannister zaproponował sojusz Martellsko - Lannisterski. Jego warunkami było poparcie przez Dorne króla Joffreya I Baratheona, w zamian za to Lannisterowie ofiarowali Dorne kilka zamków na pograniczu, głowę zabójców siostry księcia Dorana Elii Martell i miejsce w Małej Radzie. Przypieczętowaniem sojuszu miało zostać małżeństwo młodszej siostry króla Joffreya, Myrcelli Baratheon z najmłodszym księciem Dorne, synem Dorana Trystanem. Doran niechętnie przyjął warunki umowy i niedługo potem w Dorne zjawiła się księżniczka Myrcella.

W czasie ich wspólnego pobytu w Słonecznej Włóczni, Trystane poznaje lepiej swoją przyszłą żonę i dogadują się ze sobą bardzo dobrze. Często grają w cyvasse i Myrcella cały czas wygrywa, jednak Trystanowi to nie przeszkadza i daje jej wygrywać.

Po śmierci Joffreya Arianne próbuje koronować Myrcelle, ta zostaje zastąpiona w Słonecznej Włóczni przez Rosamunde Lannister, tak aby nikt nie zauważył zniknięcia księżniczki, a ser Arys Oakheart rozpuszcza plotki, że Myrcella ma ospę, by trzymać z daleka od niej osoby, które mogłyby poznać się na oszustwie.

Pojawienia Edytuj

POJAWIENIA W SEZONIE V
Wojny, które nadejdą Dom Czerni i Bieli Wielki Wróbel Synowie Harpii Zabij chłopca
Niezachwiani, nieugięci, niezłomni Dar Hardhome Taniec Smoków Miłosierdzie Matki
POJAWIENIA W SEZONIE VI
Czerwona kobieta Dom Zdrajca Księga Nieznajomego Drzwi
Krew mojej krwi Złamany Nikt Bitwa bękartów Wichry zimy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki